Gå til innhold
  • Bli medlem

Appalachian Trail 2024

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 3 uker senere...

Møte med binne og to bjørnunger og Bambi i stien. Fortsatt i Virginia, Blue Ridge Mountain

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er noen som lurer på hva som skjer her. Jeg har gått nesten halvveis av Appalachian Trail, dvs til Harpers Ferry 28.06.24 i nærheten av Washington DC. Jeg var veldig sliten etter 1700 km og hadde gått ned 14 kg. Det var vanskelig å spise nok og finne bra nok mat i mange av småbyene. Jeg fortsetter i september, men starter da i Maine og går sørover

• Liker 6
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Litt oppdatering. Motivasjonen til å fortsette forsvant dessverre. Jeg hadde flybillett til Portland, Maine i begynnelsen av september. Årsaken var sammensatt. Det har skjedd litt forskjellig på privaten i tillegg til noen helseutfordringer. Mulig jeg gjør det senere en gang. Jeg tror den nordligste delen gjennom Maine og New Hampshire er veldig fin. Det har uansett vært et eventyr hvor jeg har møtt masse interessante mennesker, blitt kjent med Appalachia og kulturen det, mange fine naturopplevelser i tillegg til den fysiske og mentale utfordringen. Jeg kan absolutt anbefale å ta en tur. Pacific Crest Trail og Continental Divide Trail er nok mer varierte naturmessig og med mer storslagne fjell. Randulf Valle har noen interessante podcasts om de to sistnevnte rutene

Endret av peik
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for at du deler! Veldig interessant lesning. Må si det er imponerende hva du har gjort og fått til - veldig sprekt, både fysisk og mentalt! Hva er veien videre etter dette? Vil du eventuelt gå andre lengre vandringsruter innenlands/utenlands?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt tenke meg å gå andre ruter og å fortsette de gjenværende 1800 km av Appalachian Trail, men har ingen konkrete planer. Continental Divide Trail (CDT) ser interessant ut. Det kan også være aktuelt å gå i Norge eller Camino de Santiago i Spania.

https://cdtcoalition.org/explore-the-trail/

https://santiago-compostela.net/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.