Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som kan anbefale et merke GODE skifeller?

Er ikke fornøyd med de jeg har. De løsner stadig vekk fra skiene, og metallbøylene som skal holde dem festet til skituppene har knekt flere ganger.

Annonse
Skrevet

Hvis du går mye i småkupert terreng er nok G3 et bra valg. Det er merkbart bedre gli på disse enn Montana. Jeg har byttet ut den teite G3- bøyla med den mest solide fra Montana, så nå er det bare velstand.

Skrevet

Allright, takk for tips!

Pomoca er faktisk de jeg har fra før. Dyre var de óg.

Skrevet

Ikke glem Coll-tex. De er faktisk veldig gode. Limet er upåklagelig og de sitter i både kaldt og mildt vær. Kjøper du mohair får du i tillegg fantastisk god glid fremover på skia også så da sparer man seg for en god del slit i bakkene :(

Anbefales. Har hatt mine i 7 år og de (begge sidene) er like gode som nye selv om "lim-sida" er blitt litt hårete...

Skrevet

Takk for tips, dama til Espen. :roll:

Jeg tar meg en tur ned til en sportsbutikk en dag snart nå, så får man se hva det blir til.

Skrevet

Kjøpte pomoca i vinter og har brukt de en god del. Limet er kanskje ikke så bra, men jeg har heller ikke noe å sammenlikne med. Selgeren sa at jeg kunne rense de av og til, og legge på nytt lim.

Er det forskjell på feller mht klabbing? Fikk problemer i mild nysnø, det la seg et tykt lag som jeg måtte slå vekk til stadighet.

Skrevet

Hei

Har selv Åsness=Colltex?? 50 mm av nylon med beslag bak og strikkestropp om tuppen. Sitter veldig bra. Colltex/montana limen kan holde i flere/mange år - også på ski med smurning (tørrvoks). Men de må ligge med limflatene mot hverandre eller med plastremsen på for ikke å tørke ut.

Kjæresten har et par steingamle 8 år? uten beslag bak, men de sitter stadig ok, men trenger vel snart rensing og ny lim.

Fellene gir efter min oppfatning veldig godt feste (bratt) oppover - også med pulk - slipper stort sett å fiskebein - men ikke noe glid bortover og lugger noe forferdeligt utfor!

Dette er særs ugunstig med pulken, når den kommer i utakt med luggingen og dytter en overende!!

Ved klabbing skulle jeg prøve med universalsmøremidlet mitt: silikonespray.

Hilsen

Elgen

Skrevet

Takk for tips, alle sammen. Det ble Montana-feller. De ser betydelig mer solide ut enn de jeg har fra før i alle fall. G3 var litt i dyreste laget, 1000 kr. 700 kr for Montana. Nå gleder jeg meg til å gå oppoverbakke igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.