Gå til innhold
  • Bli medlem

Blægja (1304, vest for Førde) i februar/mars; kan den gås med truger?

StianK78

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en tur opp Blægja ila de neste 3-4 ukene, men siden jeg bor i Stavanger-regionen er det vanskelig å finne noe info om toppen. Ser av FatMap og ut.no at det er noen ruter i fjellet, og på Varsom er det varslet moderat skredfare. En av rutene opp ser ut til å gå i et trygt område både med tanke på skred og utløp. 

Likevel: er det noen som har fersk kunnskap om forhold, rute og reel tur-tid (ut.no bommer ofte på anslått tidsbruk)? 

Alle svar tas imot med takk:)

Endret av StianK78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en del Bleia'er og Blæja'er, men med den stavemåten så finner jeg kun Blægja 1304 vest for Førde.

Jeg kan dessverre ikke bidra med noen fersk kunnskap og har heller ikke erfaring med fjellvandring på truger, men jeg ser jeg brukte 8 timer og 15 minutter t/r (barmark) i hva jeg liker å kalle normalt gangtempo og helt sikkert en god pause på toppen. Gikk fra parkeringslomme ved Førdefjordvegen og langs der det er tegnet inn sti på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjaalean skrev (58 minutter siden):

Hvilken av Bleiene er det du sikter til? Finns mange topper med dette navnet 😉

Ja, det er det jo😂. En presisering er på sin plass: 

Som Graham sier, Blægja på 1304moh vest for Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.