Anders Urdal Skrevet 26. januar 2024 Skrevet 26. januar 2024 ser helst etter mylar poser eller retort poser, vil gjerne kjøpe dem innen norge fordi da koster det ikke ekstra på toll. noen som vet hvor de selger det? Siter
aico Skrevet 28. januar 2024 Skrevet 28. januar 2024 Kan du forklare litt mer spesifikt hva du ser etter? Når jeg tenker på Mylar-poser så tenker jeg refleksivt på sånne overlevelsesposer/space blankets alà dette https://www.fjellsport.no/turutstyr/fjellsikkerhet/rescue-duker/coghlans-emergency-blanket-132x210cm-43g men dette har jo ikke så mye med mat på tur å gjøre. retort-poser har jeg aldri hørt om Siter
Måssåbjønn Skrevet 28. januar 2024 Skrevet 28. januar 2024 (endret) Tror trådstarter er ute etter poser til å vakuumpakke/oppbevare mat, muligens langtidslagring? I tilfelle er det eneste jeg finner ved et kjapt nettsøk disse posene på 15 cm × 24 cm til 8 kr stykket hos Petit agentur, som jeg ikke kjenner til selv. Det kan virke som retort-poser er i noe samme gata: Retort pouch – Wikipedia Ellers kan det nevnes at om du kjøper fra utenlandske nettbutikker som er VOEC-registrert skal vel moms bli inkludert i kjøpesummen, og dermed ingen «ekstra» fortolling når det krysser landegrensa (gitt at nettbutikken merker forsendelsen medriktig VOEC-nummer). Og jeg tviler på at slike poser er tollbelagte, for å si det sånn (toll og moms er to ulike ting, om det skulle være uklart). Endret 28. januar 2024 av Måssåbjønn 2 Siter
Anders Urdal Skrevet 28. januar 2024 Forfatter Skrevet 28. januar 2024 takk for informasjonen, ps: trodde alt var tollet nå i 2024? ellers kan jeg bare bestille ifra utlandet ja. Siter
Anders Urdal Skrevet 28. januar 2024 Forfatter Skrevet 28. januar 2024 aico skrev (6 timer siden): Kan du forklare litt mer spesifikt hva du ser etter? Når jeg tenker på Mylar-poser så tenker jeg refleksivt på sånne overlevelsesposer/space blankets alà dette https://www.fjellsport.no/turutstyr/fjellsikkerhet/rescue-duker/coghlans-emergency-blanket-132x210cm-43g men dette har jo ikke så mye med mat på tur å gjøre. retort-poser har jeg aldri hørt om hehe, ja ikke space blanket jeg er ute etter, men det er laget av lignende materiale men er annerledes, sånn som man får turmat i hvis du har kjøpt sånne poser du bare legger vann i ? er ute etter sånne poser som er tomme så jeg kan lage dem selv er de "retort posene". Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.