Gå til innhold
  • Bli medlem

jotunheimen i maj

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jotunheimen er et fantastisk område, opdagede jeg og nogle venner sidste år i september. vi har planlagt at lave en ny tur midt i maj, men jeg er i tvivl om hvor meget sne der er på det tidspunkt? skal vi vælge en anden destination? (vi kommer i bil fra danmark)

findes der et site med info om fjeldvejr, sne ect?

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg antar, ut fra innlegget ditt at dere ønsker å gå til fots.

Det er lite snø i Jotunheimen i år, men jeg vil ikke anbefale å gå til fots, i alle fall ikke uten å ha med truger.

Enkelte turer i utkanten lar seg likefullt fint gå i slutten av mai, spesielt lavere turer som f.eks. Knutshø og enkelte områder i nordøst, som f.eks. Kvitingskjølen, men å gå det tradisjonelle rutenettet fra hytte til hytt anbefaler jeg ikke.

Kommer dere inn i lengre passasjer hvor sneen er råtten og ikke bærer hvor hvert skritt blir en kamp (forekommer i mai og delvis juni) kan 1 km være nok til en total utmattelse.

Mens jeg skriver kommer jeg på at Utladalen også må være fint som dagsturer / 2 dagersturer nå i mai. Vannføringen er forholdsvis stor i fossene, snøen nede i dalen er beskjeden og det er et storslagent landskap.

På ski er mulighetene flere. Det har snødd en del i høyfjellet de seneste dagene, og det er visstnok mer i vente...

GOD TUR

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror dere d er mulig å gå til fots til Storen rundt 17-20.juni? Tenkte å gå fra Turtagrø og til Heftyes rute mot toppen? Kjenner ikke til forholdene i området.....setter pris på om noen kan gi en pekepinn!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror dere d er mulig å gå til fots til Storen rundt 17-20.juni? Tenkte å gå fra Turtagrø og til Heftyes rute mot toppen? Kjenner ikke til forholdene i området.....setter pris på om noen kan gi en pekepinn!

Skrevet

Ja, det vil jeg tro, så lite snø som det er i år.

Sjekk web-kameraet på www.turtagro.no , hør også når de starter føring på Storen, så får du en pekepinn.

Andrews renne er den ruta som først blir tørr, jeg var der i begynnelsen av april en gang, og den var helt snøfri.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da må det begynne å hjelpe seg, for det kom jo en del i forrige uke også.... Og mere er det meldt i helga og først i neste uke, noe som setter en foreløpig stopper for våre turplaner :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.