Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye frafall på hodelyktfronten i det siste.

Først så røk en større oppladbar hodelykt med 2 18650 batterier i. Kjøpte nye batterier til den, men lykta lyser kun når ladingen er på. Den lyser ikke ellers. Kastet i søpla.

Deretter sviktet en Silva hodelykt. På denne koker batteripakken hver gang jeg setter inn batteri. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte denne, men klarer ikke å finne igjen kvittering eller hvor jeg kjøpte den. Aldri mer Silva!

Så fant jeg frem min nesten ubrukte Led Lenser H14R2 - denne tar ikke lading. Det er noen år siden jeg kjøpte den, men den har bare ligget i en skuff. Batteriet er nå helt dødt. Lykten fungerer helt fint med vanlige batteri, men tror jeg kunne tenkt meg å ha oppladbare batteri til den. Batteriet ser slik ut: Det ser ut som at det er 2 stk 18650. En batteripakke til denne koster 600 pluss frakt. 

image.png

Har fundert litt på om den 2 18650 batteriene som jeg fikk til overs kunne ha blitt benyttet i en innsats av noe slag. Selve batteriene er jo helt like. Noen som har vært borti noe lignende?

Annonse
Skrevet
21 hours ago, Kjell Iver said:

Har hatt mye frafall på hodelyktfronten i det siste.

Først så røk en større oppladbar hodelykt med 2 18650 batterier i. Kjøpte nye batterier til den, men lykta lyser kun når ladingen er på. Den lyser ikke ellers. Kastet i søpla.

Deretter sviktet en Silva hodelykt. På denne koker batteripakken hver gang jeg setter inn batteri. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte denne, men klarer ikke å finne igjen kvittering eller hvor jeg kjøpte den. Aldri mer Silva!

Så fant jeg frem min nesten ubrukte Led Lenser H14R2 - denne tar ikke lading. Det er noen år siden jeg kjøpte den, men den har bare ligget i en skuff. Batteriet er nå helt dødt. Lykten fungerer helt fint med vanlige batteri, men tror jeg kunne tenkt meg å ha oppladbare batteri til den. Batteriet ser slik ut: Det ser ut som at det er 2 stk 18650. En batteripakke til denne koster 600 pluss frakt. 

image.png

Har fundert litt på om den 2 18650 batteriene som jeg fikk til overs kunne ha blitt benyttet i en innsats av noe slag. Selve batteriene er jo helt like. Noen som har vært borti noe lignende?

Har du multimeter? Hva er spenningen over den døde pakka?

Burde være mulig å lage ny pakke. Bruker du to energiceller på 3500mAh kan du jo få nytt batteri på 7000mAh 😄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.