Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Noen ganger er det kos med sekk, stekepanne, svartkjele og bål. 
Andre ganger er det lett, fort og langt.

Er ganske glad i lange, raske turer hvor jeg baserer meg på det jeg kan få med i lommene.

I dag var en slik dag. Ikke minst fordi været ikke inviterte til bålkos :-D Kunne selvfølgelig tatt med tarp, men da ble det plutselig sekk m.m.

Dette var det som var med på tur i dag i tillegg til huden.

• Helikon-tex Bushcraft sitterunderlag. Det beste sitteunderlag jeg har hatt med unntak av reinskinn, men det er mange ganger tyngre. Dette Helikon-tex sitteunderlaget kan lett brettes og passer i lårlommen.
  • Mora kniv. Husker ikke hva den heter i farten, men turvenn i mange år og skuffer aldri. Er sannsynligvis ikke full tang, men kan fint bruke den til å kløyve små stokker med battonering eller hva influenserne kaller det.
  • Bålsettet i en meget solid zip-lock pose. Aner ikke hvor jeg har fått posen fra, men den er mye tykkere enn vanlige og tåler mye uten at det blir hull i. Fyrstikker, mini-Bic og opptenningsposer. Joda, jeg kan også lage bål med featherstick og tennstål - og noen ganger er det del av kosen - mens andre ganger så vil man bare ha fyr fort som f og da bruker man de moderne hjelpemider man har.
  • Bånd til hunden hvis vi møter på noen (men ingen var ute i griseværet i dag).
  • Leica Ultravid BR 8x20. Fordi det er kjekt å kunne se på ting i horisonten, dyr og fugler. Og fordi det er Leica. Og Ultravid. Her er nytt rabbit-hole for kniv- og primus entusiaster hvis de trenger en ny, dyr hobby :laugh:
  • Hadde også med en liten pose turmiks med nøtter og sjokolade, en proteinbar og 1/4 dagsrasjon hundefor, men det var spist opp på tidspunktet jeg tok bildet.
  • Vann har vi nok av i Norge, og rent er det også. 2-3 drikkepauser ved elv og bekk.

Da har jeg alt jeg trenger og vi kan tilbakelegge mange kilometere raskt og enkelt. Det betyr jo ikke at turen ikke også kan nytes for det kan den.

IMG_3699.thumb.JPEG.c45fd494e0ed371c7472a95dfc24ab35.JPEG

IMG_3692.thumb.JPEG.13f7baa66e95bd9f13c33e40e9ac5d43.JPEG

IMG_3701.thumb.JPEG.a21e397853768c8a5f0f760df3c92a79.JPEG

IMG_3695.thumb.JPEG.19755ef61ebe8935da264bad88236a53.JPEG

IMG_3702.thumb.JPEG.d86aefd4d267b5c940d45e24301a6c37.JPEG

• Liker 7
Skrevet

Når det ikke er føre for å gå på ski, får man gå på tur til Ski

WhatsAppBilde2024-12-08kl_17_20.26_cb976db2.thumb.jpg.2f155dd1b05d13fbf55dd841d215ae8e.jpg

35 km. på delvis polerte turveier, snaue 7 t. inkl. et par pauser. Ingen konkret plan, bar gikk sørover....begynner å bli godt kjent nedover der😛

Skjermbilde.thumb.JPG.e3a96236c1efbba465ac2812df9c778e.JPG

Hadde en annen variant i fjor, som ble 40 km, og gikk fra Ski og hjem i 2017, det ble 38. 

Lot kamera hvile i dag, og mobil ligger som vanlig (99,9% av tilfeller) urørt i sekken på turer, så ingen bilder. (men skulle gjerne hatt et kamera som klarte å ta bilder av solnedgangen langs turveien mellom Langhus og Ski)

• Liker 5
Skrevet
GubbePaaTur skrev (8 minutter siden):

En dagstur i Lisleheradmarka ved Notodden. Parkerte ved Dårstul og gikk en runde rundt Fiskeløysvann og deretter bort til Dårstulhytta.

10-15 cm med puddersnø, blåhimmel og vindstille. Helt magisk!

Ble godt fornøyd med bilde jeg tok av den enslige isfiskeren som tuslet mellom sine hull.

20241208_112228.jpg

Har du all grunn til å være fornøyd med! Dette var magisk! Helt utrolig hva en person i bildet gjør med dybden og komposisjonen 👏🏻 veldig bra 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.