Populært innlegg +GubbePaaTur Skrevet 12. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 12. oktober 2024 Da har jeg endelig fått tatt turen fra Grimås til Myregvarv på Lifjell som jeg har lenge tenkt på. Den første timen opp fra Grimås er like tung som den var sist og gangen før det. Litt små yr hadde vi og, men det ga seg da vi kom ut av skogen. Lunsj på verandaen på hytta ved Tjorbu. Flott vær frem til Urdevatnar, da kom det regnet som var meldt. Heldigvis skulle vi overnatte i en hytte ved Sonstul. Dagen etter våknet vi til blå himmel og noen få minus grader. Turen gikk langs ATV løypa forbi Tjønnstul og Gavlesjåstulen. Ruta anbefales. 10
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 13. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 13. oktober 2024 (endret) Traff overgangen til vinter på dagen på Skorve i Seljord denne helgen. Den litt uplanlagte planen var å gå opp på Skorve og se på i hvert fall et av flyvrakene som er der. Fremme med bilen sent fredag kveld fristet det ikke supermye å komme seg opp på flatt terreng, for veien opp er superbratt og lang med minst 500 høydemeter før man nærmer seg noen greie plasser. Da endte leir mer eller mindre midt på en sti og kanskje siste flate platå før det hadde blitt veldig vanskelig å slå leir. I mellom første tur ut av teltet på morgenen og til kaffe og frokost er inntatt har det blitt helt hvitt utenfor teltet. Opp videre finner vi fort ut at turen må forventningsstyres. Med høy feber og sengeliggende for bare en uke siden er oppoverbakkene med ~22 kg tung sekk blytungt. Det ender med leir litt nedenfor Gøysen. Det er såppass surt i været og med regn/snø at vi heller ikke gidder å gå siste stykket bort til første flyvrak på fjellet. Godt med litt "late" kvelder i teltet også, men regnet skulle vise seg å komme sidelengs etter hvert, og litt for sent har jeg reagert med å stenge toppventiler og ventilen som er vendt mot vinden på Abisko Dome teltet. Det ender med et veldig vått innertelt-tak og vegger, og siden vi ikke kan lufte så mye blir det også et kondens-o-rama i teltet og alt er mer eller mindre vått søndag morgen, med greie 0-1 grad i luften. Man minnes på at overgangen fra høst til vinter i fjellet egentlig er den mest krevende tiden å telte på. Endret 13. oktober 2024 av sneakyowl 18
Populært innlegg jaknudsen Skrevet 13. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 13. oktober 2024 Jeg padlet Nordmarka på langs i packraft i helgen i ymse vær. 16
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 15. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 15. oktober 2024 Helgens tur gikk til Skoganvarre i Porsanger der junioravdelingen testet høstfiskemulighetene fra Ally-kano, mens jeg krabbet litt rundt med både mobil og kamera for finne ut hvor de fjærkledde hadde gjemt seg for anledningen. Finnmarks furuskoger leverte igjen flotte opplevelser. Kaldt, men fortsatt snøfritt til tross for at det for ikke mange dagene siden var forholdsvis hvitt i andre deler av fylket 15
+tshansen Skrevet 15. oktober 2024 Skrevet 15. oktober 2024 Espen Ørud skrev (1 time siden): Helgens tur gikk til Skoganvarre i Porsanger der junioravdelingen testet høstfiskemulighetene fra Ally-kano, mens jeg krabbet litt rundt med både mobil og kamera for finne ut hvor de fjærkledde hadde gjemt seg for anledningen. Finnmarks furuskoger leverte igjen flotte opplevelser. Kaldt, men fortsatt snøfritt til tross for at det for ikke mange dagene siden var forholdsvis hvitt i andre deler av fylket Dæven, det var litt av en rugg? veide du den? Bildet av hakkespetten 🤌🏻 Det er så nydelig. Jeg kjenner hver gang jeg ser et fuglefoto fra deg kryper lysten på å bedrive "wildlife" fotografering fram hos meg selv.
+Espen Ørud Skrevet 15. oktober 2024 Skrevet 15. oktober 2024 (endret) tshansen skrev (21 timer siden): Dæven, det var litt av en rugg? veide du den? Bildet av hakkespetten 🤌🏻 Det er så nydelig. Jeg kjenner hver gang jeg ser et fuglefoto fra deg kryper lysten på å bedrive "wildlife" fotografering fram hos meg selv. Ørreten var 1,4 kilo. Kanonfin fisk med k-faktor på 1,3 Angående hakkespetten så håpet jeg lenge at den skulle komme tilbake for den rolige duse høstbakgrunnen osv gjorde at jeg så det ville bli et flott bilde. Ikke lett å finne en "klar bane" mellom alle kvistene i nærheten, men ventingen bar frukter til slutt. For øvrig ikke lett å få fanget skarpt bilde av den i halvdårlig høstbelysning for det er ikke mange sekundene den sitter stille av gangen innimellom hakkingen. Så av bortimot hundre bilder er det bare en håndful som er brukbare... Ellers så synes jeg absolutt du skal ta opp fotograferingen. Du har jo ved flere anledninger vist at du både har fornuftige vurderinger og gode kunnskaper rundt film/foto så det tror jeg blir bra. Ulempen er sikkert at du allerede har noen hobby/interesser som tar det meste av ledig tid og sikkert er som meg at du ikke involverer deg bare halvveis nær du går i gang med noe. Edit: La inn tilleggsinformasjon til @tshansen Endret 16. oktober 2024 av Espen Ørud 2
Stig Floberghagen Photo Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 Her er en helt ny turrapport fra Rondane https://youtu.be/PMI_15zMY84?si=eaapt7Xqhp9khEF3 4
DenGladeVandrer Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 Andre ting på programmet i dag, så ikke all verdens til tur. Drøye 10 km med stavgang, Lot stavene hvile i en liten halvtime på Linderudkolllen, så jeg kunne ta 10 drag i trappa i ovarrennet. (bilde er fra nett).. 190 trinn. Prøver å få gjort dette forholdsvis regelmessig. Fin aktivitet på dager man ikke kan ta en full tur, eller etter jobb å dager med ruskevær. 5
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 20. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 20. oktober 2024 Det ble nok en gang fantastiske Porsanger i helgen. Variert område med alt fra snøkledd høyfjell til lune furuskoger. Det ble også en variert helg der flere forskjellige gjøremål skulle få plass i kalenderen for langhelgen. Helsport Finnmark Lavvoen og Helsportovnen skaper den luksusen man tenker man fortjener Ellers rakk jeg å lete etter fugler med hvite vinger. De begynner bli ganske hvite ellers også og de få jeg fant frem til satt og gjemte seg der ikke alle sneflekkene hadde tint bort. De stoler ikke helt på kamuflasjen likevel og lettet langt utenfor skytehold. Ellers ble det både tid til litt padling og fotografering. Nøtteskrikene var forholdsvis aktive og mindre sky enn forrige helg og etter gjennomgang av flaggspett-bildene fra forrige helg ble jeg klar over at jeg tenkte motivet også ville gjøre seg på høykant. Heldigvis ble det skyfritt noen timer på lørdagen mens solen stod rett plassert og jeg hadde lært et par triks fra forrige helg slik at jeg fikk tatt bildet på ønskelisten. 19
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 21. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 21. oktober 2024 Regnfulle dager på sørlandet, men ble en søndagstur til Havrefjell og Ormfjell mens det var meldt oppholds. Og Yr hadde jaggu rett, oppholds hele turen, og begynte å regne igjen rett etter jeg satte meg i bilen og kjørte hjemover... Denne gang fikk jeg med meg ei turglad og entusiastisk jente også, det skjer ikke så ofte Dog lånt av min mor, og første gang det bare var oss to på tur. Gikk over all forventning. Hjelper med godt trent, snill og lydig hund. 14 1
Populært innlegg foroll Skrevet 24. oktober 2024 Pålogget Populært innlegg Skrevet 24. oktober 2024 (endret) Nettopp tilbake fra en liten uke i Dividalen. Mye snø av den bløte tunge typen fra bjørkeskogen og opp, så holdt meg mest i furuskogen. Ikke vanskelig å kose seg i litt ruskete vær i gammelfuruskogen. Foruten noen jegere jeg møtte første to dagene var det også behagelig folketomt. Om noen skal forbi ligger GSI kaffefilteret mitt på vedstabelen utenfor Ole Nergård-bua 😅 Endret 24. oktober 2024 av foroll 13
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 27. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 27. oktober 2024 Ble en meget flott turdag på Lifjell i går, lørdag 26. oktober - Nå er det nok ikke lenge før frosten og snøen kommer for fullt der oppe, så dette kan ha vært min siste Lifjell-tur i år. Men har ikke gitt helt opp enda, kan hende man kan ha flaks og at snøen holder seg borte en stund til. Turen ble avslutten med en god middag på Aarnes Kafeteria (ved Gvarv) på vei hjem. - 16km / 4t 50min. (Kun bilder med mobilen denne gang..) Snotjønn: Kanskje årets siste lunsjpause ved favorittplassen på Øysteinnatten: Utsikt ned til Storsteinstjønna og Skrubbelinuten i bakgrunnen: Isen begynner å legge seg i kantene av vannene, her ved Skardtjønn: Nedover Oksladalen, med Langetjønn nederst: Langetjønn, ser tilbake opp Oksladalen: Rundtur rundt Sandtjønn: Flott sted å ha pause: Andre enden av Sandtjønn: På vei ned mot Oksladalen igjen: Lavtskydekke/tåke som dekket hele Bø og nedover Norsjø, helt ned til E18. Dagens rute, gikk mot klokka. 15
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 27. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 27. oktober 2024 Mindre høst og vinterfølelse denne helgen enn forrige tur to uker siden! Turen gikk til Skrimfjella for første gang. Merkelig nok et av få fjell i nærheten av hovedstaden jeg aldri har besøkt, så det var på tide. Siden det er en såpass kort kjøretur unnet jeg meg å vente ut den værste køtiden før jeg kjørte avgårde i 17-tiden. Opp fredag kveld og inn i mørket er standarden på alle helgeturer høst/vinter. Det er alltid litt trått å gå inn et sted i bekmørket alene, men det må til! Heldigvis var det ikke lange strekket man behøvde å gå fra Ivarsbu parkering og opp retning Stølefjell før man finner flust av potensielle teltplasser litt i det åpne. Det var merkverdig tørt fredag kveld. Vindstille, knusktørt i lyngen og knapt noe merkbar kondensdannelse. Lørdag bydde på knallvær og jeg satte avgårde videre opp Stølefjell uten noen plan. Tanken var å gå litt på humør og form. Både humør og form skulle vise seg å være ganske bra, så jeg krysset både over til Evjuseterfjellet og deretter over til faktiske "Skrimfjella". Det er et skikkelig gaupeterreng å bevege seg mellom disse fjellene! Det er litt befriende at det er veldig lite stier på disse fjellene, i hvert fall de to første. Her er det bare å bushe på og kjempe seg opp bratte knauser og bjørkekratt, og kjempe seg ned igjen på andre siden om navigasjonen ikke er helt kalibrert 😅 Leir lørdag ble rett nedenfor Vesle Styggmann på en relativt vindutsatt hylle. Herfra hadde jeg utsikt mot Styggmann og Styggmannshytta. Å besøke de sparer jeg til senere turer. Lørdag kveld og natt skulle det blåse opp til 17 m/s i kastene og regne noe voldsomt igjennom natten, så fokuset var å forankre teltet skikkelig. Alltid litt vanskelig når man både vil ha en litt fin og åpen teltplass, men også ha god grunn å sette plugger i. Jeg fikk ikke det siste og måtte ty til steiner. Oppsettet ble ikke optimalt, da å legge stor sten oppå en plugg uten noe bakke å stå i og samtidig få duken skikkelig stram ikke er det enkleste. Det ble likevel godt nok og teltet stod fint i ruskværet, men kanskje med litt mer blafring enn jeg vanligvis tillater. Her burde jeg hatt med noen reserve bardunsnorer e.l. som jeg kunne festet i bunn-reimene på teltduken og dermed rundt en sten, så hadde oppsettet mye lettere blitt stramt og fint. Notert til senere turer der det forventes å telte rett på berg Skikkelig ruskevær på natten til tross hadde jeg værgudene med meg. Værmeldingen sa sol fra klokken 10 søndag morgen, så jeg drøyde nedpakking til nærmere da. Sol ble det. Hjemover gikk turen ned i terrenget på sørsiden av Skrimfjella og over Jotefjell. Flott om ikke litt vått etter nattens regn. 12
Populært innlegg Swiss John Skrevet 27. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 27. oktober 2024 Ikke Norge, og definitivt ikke villmark – men pittoresk, likevel. Denne dagsturen i går i Churfirsten var bare 15 km, men med 760m stigning og 1300m (for det meste bratt) nedstigning. Start ved REHA-klinikken på Walenstadtberg (967m på kartet), som ble nådd på bare to timer fra huset mitt med kollektivtransport. Turen slutter ved Walenstadt stasjon, 426m: På veien ovenfor REHA-klinikken (opprinnelig et tuberkulose-sanatorium). Walensee er dekket av et lag med "Hochnebel" (daltåke): På oppstigningen til de høyere bakkene: Østover etter Schrina-Obersass (1726m på kartet) mot Tschingla, 1529m: Spiser du dem ………….eller røyker du dem? Midt på ettermiddagen. Himmelen har overskyet og tåken har lettet fra Walensee: 15
Populært innlegg Swiss John Skrevet 1. november 2024 Populært innlegg Skrevet 1. november 2024 (endret) Mer ikke Norge/ikke villmark, og i samme nord-østlige hjørne av Sveits som mitt siste innlegg i denne tråden. Turen i går var i Alpstein-gruppen, men denne gangen "jukset" jeg ved å ta taubanen fra Frümsen opp til ryggen, og startet dermed turen på 1860 moh. Værmeldingen ga utbredt "Hochnebel" med en øvre grense på 1000m og sa at den hardnakket ville forbli mange steder det meste av dagen. Dette betydde at de i lavlandet som ikke kunne ta en dag fri fra jobben, måtte forbli i "suppen" hele dagen. Over tåken var det blå himmel, solskinn og ingen vind – perfekte turforhold. Screenshot av kartet viser den tegnede linjen på turen, ikke .gpx-filen, siden Garmin min blir gal når jeg kobler den til Macintosh (mange parametere endres og "Logg spor til datakort" ble slått av). Turen var på 14 km, startet ved Stauberenkanzel 1860m og sluttet i Wildhaus 1090m. Høyeste punkt var Mutschensattel på 2069m. Utsikt fra Stauberenkanzel, sør-østover over den tåkefylte dalen i øvre Rhinen mot den lille fjellnasjonen Liechtenstein (til venstre), som med 160 km² er et av de minste landene i verden: En vidvinkelvisning fra samme posisjon: Utsikten rett vest fra ryggen. Bildet er litt overeksponert for å få frem detaljene i skyggene. Pyramiden i midtre skyline er Altmann 2435m og den andre pyramiden lenger til høyre og i bakgrunnen er Säntis - den høyeste toppen i Alpsteingruppen på 2502m: Den imponerende kjeden Kreuzberge (Chrüzberg på kartet) stiger over Rhindalen: Fjellshytta Bollenwees ved foten av fjellformasjonen Hundstein: En annen utsikt over Bollenwees fra Saxerlücke (pass): Saxerlücke 1662m. Min videre rute går via Mutschensattel til Wildhaus: Utsikten østover fra Saxerlücke, ser inn i den østerrikske provinsen/delstaten Vorarlberg: Utsikten tilbake mot starten av turen. Stien kan sees sikk-sakk ned til Saxerlücke: Kreuzberge/Chrüzberg på oppstigningen til Mutchensattel. Igjen, jeg har overeksponert dette da forgrunnen var i dyp skygge: Utsikt over hele Kreuzberge-kjeden. For mange år siden krysset jeg skyline av denne ryggen alene. Klatringen er ikke vanskelig, men man trenger selvfølgelig et tau for de mange rappellene: Den videre ruten ned fra Mutschensattel 2069m til Wildhaus 1090m. Churfirsten-gruppen der jeg turnerte sist lørdag kan sees tydelig til venstre i mellomdistanse, i sørvestlig retning: Den bratte nedstigningen gjennom Flüretobel: Fra de siste bakkene over Wildhaus, med utsikt over byen Eschen i Liechtenstein som nesten kan sees titte gjennom disen: Endret 1. november 2024 av Swiss John 15
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 3. november 2024 Populært innlegg Skrevet 3. november 2024 (endret) Skikkelig vinter lar fremdeles vente på seg i fjellet desverre. Etter å ha skrollet i kartet lenge og fundert på hvor helgeturen skulle gå ble jeg ganske fornøyd med å ha landet på Gaustatoppen, som jeg egentlig hadde glemt litt bort. På sommerstid er det et mareritt av et folkehav opp fjellet, men med både kaldt vær og en del vind på horisonten måtte det jo være noen gode muligheter. Tur/retur Gaustatoppen er jo fort gjort på noen timer, men jeg ville gjøre en telttur ut av det. I utgangspunktet hadde jeg litt lyst til å finne en teltplass oppe på fjellet, men en heftig vind på værmeldingen natt til søndag gjorde at jeg heller teltet nedenfor, ved Lille Stavsronut både fredag og lørdag. Sent fredag kveld var det ikke overraskende nok folketomt, så jeg valgte den flate sletta ~150m fra men godt synlig fra stien og i ganske OK le for den værste vinden. Selve turen opp og ned toppen traff jeg perfekt lørdag morgen, med kjølig temperatur (kanskje -8 -10 et sted på toppen), og nesten vindstille med litt sol. Fornøyd med 1,5 time opp med 19kg sekk! Turformen begynner å falle på plass etter en litt dårlig periode med sykdom og lite trening. Det var en del folk på vei opp til toppen når jeg var på vei ned, så da valgte jeg en teltplass litt lenger bortenfor og mye mer eksponert for vinden enn første leirplass. Med værmelding opp på 20-tallet i vindkastene og bare 5-10min gange fra bilen ville dette bli en god vindtest av Nortent Vern 1-teltet som jeg frem til nå egentlig ikke har fått testet i skikkelig vær. De første timene når været begynner å komme inn er alltid litt nervepirrende og man sover ikke kjempegodt. Hoveddøren led litt av "zipper creep" som jeg aldri har opplevd på noen av Fjallraven-teltene mine. Litt lurt tenkt så plugget jeg glidelåsen for hoveddøra og den andre døra ned i bakken på innsiden med en teltplugg. Etter hvert som jeg så at teltet holdt godt uten "hjelp" sovnet jeg plutselig noen timer, helt til jeg våknet av noe veldig blafring, uten at veggen i fotenden ikke var trykket inn lenger (mao mindre vind). Den ene pluggen jeg brukte til å plugge ned dørene var visst ikke så godt plassert, og det endte med at begge dørene hadde gått helt opp, siden den ene døren dro opp den andre da de hang sammen i pluggen 🙃. Godt jeg fant ut av dette i et relativt rolig vindu, for like etter kom den kraftigste vinden hittil for natten. Klok av skade ble nå dørene plugget hver for seg ned i bakken, og med litt mer vinkel denne gangen. Jeg er egentlig overrasket over hvor stødig teltet stod i vinden og hvor lite stengene flekset, spesielt når jeg gikk ut for å pakke det ned og knapt klarte å stå stødig på benene selv. Jeg har en anelse om at orginalstengene og de korte orginalbardunene ikke hadde gjort det like bra som de custom DAC-stengene og lengre bardunene jeg bruker. Å pakke teltet ned uten å ødelegge noe ble et lite stressmoment i forhold til tunneltelt siden det plutselig blir veldig mye krefter fordelt ujevnt på stengene, men det gikk omsider ok - Uten at jeg har tatt en grundig sjekk av stengene enda. Vel pakket sammen og nede ved bilen i 06-tiden i dag var det deilig å smelle igjen døra og endelig oppleve stillhet. Burde tatt med ørepropper! IMG_0693.mov Endret 3. november 2024 av sneakyowl 13
Stig Floberghagen Photo Skrevet 5. november 2024 Skrevet 5. november 2024 En liten tur i skogen for spesielt interesserte. Ser frem til mer skikkelig vinter.. https://youtu.be/rGlsgh9c_1I?si=nR11QQygZI6tXW5c 2
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 6. november 2024 Populært innlegg Skrevet 6. november 2024 Er på etterskudd med årets fjelltrim og mangler 2 fjell i årets samling. Ett av dem er Holmshatten 620 i Bindal. Vi regner dette som en tørr og fin sti, men slik var det ikke i dag! Nesten vårlig temperatur - 8 grader - fuglesang og vindstille - men veldig regn tidvis- tett tåke på toppen. Ned mot Holm - som er første ferjelei på kystriksveien når man kommer fra sør. Våte stier og bekker som kommer rett opp av bakken. 10
Populært innlegg Krisss Skrevet 7. november 2024 Populært innlegg Skrevet 7. november 2024 Tur i Krokskogen med en liten overnatting hos DNT. Tåkete og disig, uten regn. For det meste grusvei, men frosten fra lørdagen hjalp til å holde meg tørrskodd på det som normalt sett er en veldig våt sti mellom 350-400 moh. (Samtidig slapp tåken litt). Test av selvsydd turbukse som start på mitt «null plast på tur»-prosjekt. Det var det eneste plagget jeg ikke ønsket å skrelle av meg så fort som mulig ved ankomst. 10
+ost Skrevet 7. november 2024 Skrevet 7. november 2024 @Krisss den buksa hadde det vært morsomt å høre om! En egen tråd i Gjør-det-selv delen kanskjem 2
Populært innlegg +Myriameter Skrevet 12. november 2024 Populært innlegg Skrevet 12. november 2024 (endret) Hardangervidda fra sørenden mot Helberg hytta. Gikk fortsatt å kjøre over fra Kalhovd, men neste uke er snøfall meldt. Mot sørvest og solnedgang bak skyer der Gøystavatnet har fått seg et tynt lag med tåkerim på isen. Endret 12. november 2024 av Myriameter 10
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 13. november 2024 Populært innlegg Skrevet 13. november 2024 En veldig rolig rundtur på Gautefall på lørdag, opp til Reinvassnuten, og ned rundt Reinsvatn. Ikke høyt tempo, bare traske rolig avgårde i stillhet og tåke for å nyte det som kan være siste tiden på barmark der fremover. 3,5t /11km. Ikke så bra utsikt ned fra Reinvassnuten og ned mot Reinsvatn: Enkel matpakke denne gang: Til helga meldes det fint vær, og siden det ikke har vært noe snøfall på Lifjell enda, blir det kanskje tur dit til helga! 11
Populært innlegg foroll Skrevet 17. november 2024 Pålogget Populært innlegg Skrevet 17. november 2024 Fra en nylig overnattingstur med minusgrader, nordlys, bålkos og avslapning. 13
Populært innlegg +GubbePaaTur Skrevet 18. november 2024 Populært innlegg Skrevet 18. november 2024 Det ble tid til en flott dagstur i helga. Parkerte på Nordstul på Blefjell. Vinden var kraftig så vi bestemte oss for å holde oss under tregrensen. Ruten ble derfor inn til Nordstul seter, så sørover langs vestsiden av Nordstulvatnet og Store Harvedalsvatnet. Før vi dreide mot øst og neste rakeveien opp på Flætebakkfjellet og retur mot nord og parkeringen. Tilsammen litt over 9 km, hvor halvparten var utenfor sti. Fikk også testet min nye kvistbrenner og Sydvang Tarp 15. Meget godt fornøyd med begge. 12
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 18. november 2024 Populært innlegg Skrevet 18. november 2024 Herlig dag på Lifjell, lørdag 16. november, selv i kulde og kraftig vind. Men ellers var det knallvær! 🥰 Har ikke gitt opp barmarksesongen på Lifjenn enda, Yr melder fint vær til lørdag igjen Bildespam: Kraftig vind ved Skåråfjellholmen: Et blikk bakover, fra der man kommer opp: Snotjønn, Jøronnatten helt bakerst i bildet: Øysteinnatten: Liten pause i le for vinden: Storsteintjønna, og Skrubbelinuten helt til høyre: Høyeste topp er Skrubbelinuten. og Sandtjønn nedenfor: Sandtjønn: Kanskje siste sjanse for å ligge i lyngen her oppe og nyte fin utsikt og sol, så best å benytte seg av muligheten før man går ned: Bøkstulnatten - lille toppen til venstre. Og rett til høyre, med sti opp, er Krintofjellet, med Jønnbu nedenfor. Nede på Krintofjellet, og Jønnbu nedenfor: 12
Anbefalte innlegg