Populært innlegg CJXplore Skrevet 7. desember 2023 Populært innlegg Skrevet 7. desember 2023 (endret) I løpet av dette sommerhalvåret var vi ute på en ekspedisjon langs den svenske landegrensen, et eventyr som samsvarte med Sveriges feiring av 500 år som selvstendig nasjon. Vi startet ved Idefjorden i sør, vandret langs den norske grensen opp til Treriksrøysa, og derfra bar det sørover i packraft langs den finske grensen på elven ned til Haparanda og Bottenviken. På reisen utforsket vi ikke bare de fysiske grensene, men også de historiske. Gjennom en serie YouTube-filmer har jeg forsøkt å veve sammen vårt eventyr med de historiske hendelsene fra grenseområdene. Det er ingen glamorøs reise, bare en ærlig skildring av vår ekspedisjon, der vi lot historien lede våre steg og padletak. Ingen overdrevne effekter eller heftige actionsekvenser, bare ekte øyeblikk fra reisen "Helt på Gränsen." Jepp, jeg snakker svensk, men min kamerat på turen snakker norsk Se premieren og bli med oss på vår reise gjennom tid og kultur! Link: Endret 7. desember 2023 av CJXplore 17 1 Siter
+ost Skrevet 7. desember 2023 Skrevet 7. desember 2023 Det var litt av et turprosjekt. Gleder meg til å se på. 1 Siter
+rayun Skrevet 8. desember 2023 Pålogget Skrevet 8. desember 2023 Kommer til å følge med og gleder meg til neste film. Veldig bra med de historiske betraktningene👍 1 Siter
CJXplore Skrevet 9. desember 2023 Forfatter Skrevet 9. desember 2023 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Planen er å legge ut en ny film annen hver uke Siter
+tshansen Skrevet 9. desember 2023 Skrevet 9. desember 2023 Dette var veldig bra og en positiv overraskelse 👏🏻🎥 Spennende tur og et veldig spennende prosjekt det skal bli kjekt å følge med på. Jeg har lyst å gi deg et par tips Jeg vet ikke hvilket redigeringsprogram du bruker, men lyden din er veldig lav. Som gjør at jeg må skru opp lyden veldig for å høre hva som blir sagt. Et annet tips er å legge på litt sound effects av vind, eller bare naturlyder når du filmer med drone. Det kan bare være helst svakt i bakgrunnen, men det setter så uendelig mye mer stemning enn å se drone klipp uten noe lyd. Gleder meg til fortsettelsen 🎥 1 Siter
CJXplore Skrevet 10. desember 2023 Forfatter Skrevet 10. desember 2023 Gode tips Det lave lydnivået oppdaget jeg først etter at jeg publisert, blir fikset til neste episode. Skal prøve ut litt med baggrundslyd også. Takk! 2 Siter
+ost Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 Flott episode 2. Ser ut som om dere var bra heldig med været. Han norske kompisen din virker til å bære tungt! Hva hadde dere med på en slik tur? Siter
Plan Skrevet 2. januar 2024 Skrevet 2. januar 2024 Kul projekt! Jag reagerar också på att din kompis ser ut att bära väldigt tungt. Har du någon aning om vilka startvikter ni hade på ryggen? Funderar också på vilket datum ni startade? /Plan Siter
CJXplore Skrevet 5. januar 2024 Forfatter Skrevet 5. januar 2024 Tusen takk. Vekta på sekken varierte mellom sånn ca 14-18kg (uten vann og tom på mat) og som mest 37-38kg etter påfyll. For meg ble det også litt ekstra med hundemat når Varg (hunden)ikke klarte å bære det selv. Men det varierte litt i løpet av turen siden vi også pakket om noen ganger og byttet litt på utstyret. Feks brukte jeg hengekøye og tarp til å begynne med med byttet til telt etterhvert. Både jeg og Henrik sendte også hjem noen ting som vi ikke lengre brukte. Det skal sies at vi begge valgte i utgangspunktet å bruke det utstyr som vi hadde fremfor å investere i nye superlight produkter, vi hadde våre egne sovesystemer og kjøkkensystemer. Der kunne vi så klart spart en del vekt på å samkjøre, men vi liker begge å være uavhengige. Er jo også en sikkerhet i å ha dobbelt opp av enkelte ting. Vi startet 1.mai. 2 Siter
+ost Skrevet 22. juli 2024 Skrevet 22. juli 2024 Nå har jeg sett gjennom alt som er publisert til nå, mektig tur dere har hatt! Gleder meg til avslutningen når den måtte komme. Flott filming, og scenene fra de nordlige episodene gjør at det klør i turstøvlene. Imponert @CJXplore! Som jeg har kommentert tidligere - kompisen din, Henrik, har en enorm sekk. Imponerende seig fyr, liten og nett kar som krumbøyd stavrer seg fremover mil eller mil. Selv om dere har prioritert å ikke investere i nytt utstyr kunne det vært mye lærdom i å se hva han hadde med seg, hva han brukte/ikke brukte og hva han selv i dag mener har ikke hadde hatt behov for å ha med. Jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at det MÅ være ting i den sekken han ikke hadde trengt å ha med seg. For den sekken er SVÆR! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.