Gå til innhold
  • Bli medlem

Teleskopstaver

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er på jakt etter noen nye teleskopstaver. De er mainly til skiturer og litt telemark, men det kan hende jeg bruker de om sommeren etterhvert.

Er treleddede lurt? Hvilke merker er det som gjelder etter deres mening? Jeg har lyst på noen solide, er ikke så opptatt av pris.

mvh Espen :)

Annonse
Skrevet

Jeg har et par av merket Leki Makalu, kjøpt på Skandinavisk Høyfjellsutstyr i 1997. Kostet 500 da. De har 2 ledd pr stav og skrumekanismen og låsen fungerer som bare det fortsatt :) . Stavene ser riktignok ikke ut nederst etter alle møtene med stein; all maling er slitt bort på nederste del. Men de ha tålt utrolig mye juling og kan ihvertfall anbefales!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe, de Lekiene har jeg fra før, men der sliter skrumekanismen littegrann.

Skrevet

Husker ikke merket på mine teleskopstaver, men de er 2-ledd med skrumekanisme. Har hatt dem i 5-6 år, og still going strong. Har inntrykk av at "alle" som har skrumekanisme er godt fornøyd med det. Meget sjelden de løsner.

Gjest Anonymous
Skrevet

De blackdiamondene jeg bruker nå har sånn clip-mekanisme - den fungerer meget bra, men det er selve staven som blir slitt nedenfra, så nå er de 5-6cm kortere enn før, og uten spiss =)

Skrevet

Løsningen med skrumekanisme er utsatt for ising og problemer med at den ikke låser. Flip-lock eller hva det heter er en langt bedre løsning.

Black Diamond sine teleskopstaver har jeg hatt to typer av, alt har brukket. Nå bruker jeg et par Gipron som jeg er veldig fornøyd med. Tre-delte teleskopstaver har kun fordelen med at de kan gjøres veldig korte i sekken, utover det ser jeg ingen fordeler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.