Gå til innhold
  • Bli medlem

4-5 dagerstur på hardangervidda

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kammerater hadde tenkt oss en telttur på fjellet i påsken. Er det noen som har et forslag til en rute??

Tenkte vi skulle ta utgangspunkt fra finse (hvis ingen har noen bedre forslag).

Er det noen som har noen forslag til en runde?

Vi har ikke sånn kjempestor erfaring med tanke på snøskred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har ikke gått på ski på selve Hardangervidda, men vært på en del turer i området rundt Finse.

Ett alternativ til å ta turen fra Finse er å ta toget til Hallingskeid (selvbetjent hytte ca 50 meter fra togstasjonen). Gå mot Geitrygghytta for deretter å fortsette mot Finse (via Kyrkjedøri). I godt vær anbefaler jeg en tur opp om Kyrkjedørsnuten.

I klarvær anbefaler jeg definitivt en dagstur over Hardangerjøkulen. Spør på Finsehytta om det er kvistet over breen. Utsikten herfra er helt strålende!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går fra Finse mot Krækkja og Rauhelleren, Hein, Tuva og Ustaoset eller Geilo får du ikke skredfare. Der er det ganske flat. Alternativ er sørover mot Haukeliseter. Jeg har kun gjort det sommerstid. Men det var litt avvekslende terreng.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.