Gå til innhold
  • Bli medlem

Tiltak for villreinen - forslag om å stenge turisthytter Hardangervidda

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Dette er også litt morsomt:

På Eventyraften i år hadde DNT et eget reklameinnslag kun for Saga-ruta deres, som mer eller mindre går igjennom mange av de mest sårbare områdene, inkl. Snøhetta og Snøheim. Ikke nok med det - De gikk høyt ut med at her er det en wall of fame å havne på om man går ruten!

Jeg syntes det skinte litt igjennom hvor mye DNT driter i dette med villreinen.
Den bittelille teksten for hyttene deres på ut.no om at rekevante hytter er i sårbart villreinområde er der nok kun fordi de "må".

Jeg har gått i nesten samme rute ish på vinterstid selv, så dette er meget hyklersk av meg uansett å peke på.

• Liker 1
Skrevet

Nå som varmluften i denne tråden for lengst har ryddet opp, er det noen som har oppdatert informasjon ang. stenging av turisthytter på Hardangervidda, spesielt Hadlaskard, Torehytta, Hellevassbu og Lågaros? Noen nyheter om andre hytter (på Hardangervidda og andre steder) som kan være berørt?

Jeg forsto at saken skulle ha blitt behandlet i siste høstsesjon i stortinget, men jeg vet ingenting om utfallet av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.