Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkeltmannsforetak og føring


Anbefalte innlegg

Jeg har startet enkeltmannsforetak og lurer på om noen har greie på hva som gjelder mtp. forsikring når en har med seg folk ut på tur. Det være seg å holde kurs på egenhånd, være leid inn som instruktør av firma, eller drive med føring og slike ting vi gjerne driver med når det er sesong for slikt.

Problemstillinger: Hva skjer om noen skader seg/stryker med i ulykker på tur ?

Hva skjer hvis jeg skader meg ? (Det er noe som heter yrkesskadeforsikring ?)

Ansvarsfraskrivelseskjemaer - har de juridisk gyldighet ?

Noen som har kompetanse på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er du inne i en jungel av lover og rettspraksis som få har oversikt over.

Loven som regulerer det du driver med heter "Produktkontrolloven", og det springende punkt her er jo om "du burde visst" hvis det skjer en ulykke. Da er det jo en ting hva du har gjort med gruppa, en annen hva slags bakgrunn/sertifisering du har.

Jeg driver kurs i kajakk, og har forsikret mine deltagere. Jeg har kjøpt en forsikring for max 8 deltagere pr kurs i ett år. IF har avtale med idrettsforbundet, og tror jeg betalte ca 1500,- Her er det nok mye forskjellig, og jeg tror jeg ville tatt kontakt med Fjellsportforum (du er jo antagelig sertifisert gjennom dem for å drive din virksomhet). De kan sikkert hjelpe deg videre. Når det gjelder egen forsikring er det jo også mye å velge i, og en del av dem dekker sikkert ikke vandring på bre/klatring. Spør spesifikt om dette.

Lykke til med ny virksomhet - det er VELDIG gøy egentlig. Men, ikke så mange blir rike over natten, i alle fall ikke på penger. Men, naturopplevelser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.