Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg foretrekker fint vær når jeg er i fjellet.. Veeeeldig morsomt, Svegn:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Fuglehunden, på telefon svarer de at veien inn til Snøheim er stengt frem til 1.juli. Så da blir det vel tur fra E6 i stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tiri?? Ser du noe rein? Hei sann . Har sett masse rein i dag jeg!! Men vil ikke si hvor de står nå, da simlene er drektige og veldig sårbare nå. Oppfordrer folk til å trekke unna villreinen hvis de ser den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 På tur med Tiri etter rypa i dag? Eller har du besøk så det er vanskelig å stå opp? ' Dette her har gått meg hus forbi Jeg sover ALDRI lenge jeg, var sikkert ute på tur med Tiri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Fuglehunden, på telefon svarer de at veien inn til Snøheim er stengt frem til 1.juli. Så da blir det vel tur fra E6 i stedet. Det var rart, Jeg kjørte bil innover der for to uker siden. Men er fint å gå fra e6 også. Da vil jeg anbefale å gå fra Grønbakkan, Der er det fint å gå innover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei sann . Har sett masse rein i dag jeg!! Men vil ikke si hvor de står nå, da simlene er drektige og veldig sårbare nå. Oppfordrer folk til å trekke unna villreinen hvis de ser den. Ja rein innafor deg ja Men jeg mente i snøhetta område. Vi skal innover å kikre om noen dager, det blir spennende. Ja håper de fleste skjønner at man skal holde seg unna reinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kanskje det var en typisk slask av en soldat som svarte ja. Får banke på i luken grytidlig i morgen, så de i hvertfall må gjøre litt nytte for seg Jeg er ikke sikker, veien er brøyta. Prøv å kjør til bommen å se. Den åpna seg da vi var innover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Takk, det er verdt et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har hørt litt rundt og etter det som har blitt fortalt meg så kan man kjøre inn til langbakken, Haukberget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hele veien er brøyta, var det for to uker siden og var det i dag også. Kjempe fint vær. God påske til alle sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ja, men bommen åpnet seg ikke for meg i dag... Det ble tur fra E6 i stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ja, men bommen åpnet seg ikke for meg i dag... Det ble tur fra E6 i stedet. La du på penger i bommen da? Den er automatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gi Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Ja, men bommen åpnet seg ikke for meg i dag... Det ble tur fra E6 i stedet. Hehe, bommen ser ann folk vettu Er ikke du for fjerning av veien ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Klikk her: Vil videoovervåke ny Snøheim-bom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Også pølsegrilling på Forsvarets verkstedområde har vært et problem. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OH Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vegen var stengt i dag, i følge Forsvarets info-tavle er den nå stengt i perioden 1. oktober - 1.juli av naturvernhensyn. mvh OH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ja i dag var veien stengt, lenge til 1.juli. Det sto at den var stengt fra første oktober, men jeg og flere har kjørt igjennom før i vinter. Merkelig Bommen som sto der i dag synes jeg det var akkurat den samme som har stått der hele tiden. !!?! Ikke var den overvåket heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kryk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Leser i lokalavisa (GD) at villreinutvalget i Snøhetta ønsker bygningene ved Snøheim revet og sannert. Det pekes på svært uheldige følger det vil få for villreinen om turistforningen skal overta den til sin virksomhet. Og det vil være en vannvittig dobbeltmoral om så skulle skje. På en side settes all lokal styring til side i de viktige villreinområdene i hele Snøhetta og Rondane-området, mens turistforeningen, med statens velsignelse, kan ture fram som aldri før. Og det vil ikke overraske meg om turistforeningen for forsette sine planer. Staten tar ingen som helst ansvar, kun legger kjepper i hjulene for lokale næringer, med sin vannvittige dobbeltmoral. Slik er det på mange andre områder også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kryk Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Innslag på NRK Dagsrevyen igjen idag, om avslaget på det lokale initiativet om fortsatt å få holde vegen åpen. Og det er tydelig at det brukes argument i hytt å vær. En kan jo ikke unngå å legge merke til tildels direkte motstridene utsagn. F.eks. at "området blir kun for de få (spreke)" samtidig argumenteres det for at "belastningen blir større ved at det folk blir spredd over større området som gir større press på naturen og villreinen". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva er vitsen med veg inn her. Fjellfolk har da som regel to føtter...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva er vitsen med veg inn her. Fjellfolk har da som regel to føtter...... Det er desverre ikke alle som vil i fjellet som har to føtter. Skal de stenges ute da? Hva med de som har sæter osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er ikke lov til å fjerne gamle veier i fjellet. Dette er en vei som har vært der i årtier før forsvaret satte sin fot på Dovrefjell. Forsvaret har bare rustet den opp. Hvis stortinget virkelig vil fjerne den veien så går de imot seg selv. Og de skal jobbe for å få verden mer miljøvennlig. Tenk på all utslipp det vil gi for å fjerne den veien. En ting er sikkert. Om noen år sitter det mer erfarne folk på stortinget og den veien vil alltid stå åpen så lenge det finnes villrein i området. Villrein er vel viktigere enn at villmarksentusiaster skal få gå milevis i fjellet på Dovre uten å få se en vei. Hadde Bjørnøy hatt villrein som sin interresse så hadde ho forstått det også. Det er ikke logikk i noe og noen av forklaringene fra hennes side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 For villreinen som er vant til at klasebomber og varmesøkende raketter spretter rundt hue på seg må det føles veldig uvant når en så fredelig organisasjon som turistforeningen overtar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carl S. Bj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er ikke lov til å fjerne gamle veier i fjellet. Å? Sier hvem / hvilken lov? Dette er en vei som har vært der i årtier før forsvaret satte sin fot på Dovrefjell. Forsvaret har bare rustet den opp. Denne påstanden som ofte høres, er feil. Den veien som skal vekk, ble anlagt av forcen da de opprette sin infrastruktur i skytefeltet. Den gamle veien til Snøheim ligger på andre (vest-)siden av Stridåe i forhold til dagens bilvei, den fortsetter til Gamle Reinheim (tomta) og skal bli liggende som fot og sykkeltrase og i nødsfall vil en kraftig lastebil kunne kjøre der. Den ble kjørt med hest og kjerre til Gamle Reinheim, da de bygde Snøheim (dvs "Mellomste Reinheim") 50-åra kjørte de med datidens lastebiler etter gamleveien. I gamleveien er forresten nedgravd høyspent til Snøheim (fortsetter til Snøhettalinken) så så lenge linken er der så må man med noen 10-års mellomrom regne med gravemaskiner og lastebiler langs denne... Det er altså en vei fra ca 1957 som skal vekk, ikke en fra 1897 som mange hevder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.