Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nylig på en lavvotur i et område hvor det var mye snø. I området hvor lavvoen ble satt opp var det ca 1 meter snø som var forholdsvis løs. For å få satt opp lavvoen måtte derfor mye snø først graves bort. Dette var i og for seg en ganske stor jobb, da det var en stor lavvo det skulle gjøres plass for.

Jeg har vært mye i lavvo før både sommer, høst og vinter, men denne gangen fikk vi et problem som vi ikke helt fant løsningen på. Når vi fyra bål inne i lavvoen var det utrolig vanskelig å få luftinga til å bli perfekt, og lavvoen ble veldig røykfull. Jeg har aldri opplevd dette problemet så stort som på denne turen. Vi prøvde forskjellige løsninger med lufting forskjellige steder på duken. Er grunnen til problemet at lavvoen var gravd så mye ned i snøen? Det var lite eller ingen vind i området. Hvordan må luftinga ordnes under slike forhold?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.