Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej

Jeg skal stå på ski hos Jer i Norge - omkring Trondheim i påsken,

derfor agter jeg at anskaffe Jaktski - da det er min plan at medbringe min hund som trækdyr.

Så jeg kan forstå at det skal værer uden stålkanter.

Mit spørgsmål er om I kan anbefale hvilken Jagtski samt form for binding det er fornuftigt at købe. :D

hilsen

Gordon

Annonse
Skrevet

Er ikke sikker på hva du mener med jaktski, men går med hund i fjellet selv (både i jakta og etter jakta) og bruker da et par Åsnes Skarven fjellski uten stålkant, kjøpt hos nettutsalget til Åsnes (www.asnes-ski.no) til en særdeles lav pris. Ligger noen der enda, så hvis du er lang er jo det en mulighet. Binding blir vel mest etter hva du foretrekker selv, jeg synes det er greit med støtte og problemfri funksjon og bruker 75 mm, men det kan også skyldes gammel vane.

Skrevet

Hei!

Kan også støtte anbefalingen om Åsnes-ski... Supre saker!

Vil dog anbefale deg en BC-variant istedenfor 75mm.. Føler at disse er bedre å gå på... I så tilfelle vil jeg anbefale deg Rottefella BC Magnum-binding, som er en meget bred binding, og som skal fungere som en stabil "jaktplatform".

Har selv Crispi Stetind sko, og er meget fornøyd. Ellers er nok Alfa Skarven en god alternativ skisko.

Bindingen koster ca. 600, skoen 2200. Er ikke sikker på hvor mye skien koster... Vil anbefale deg å ta en telefon til Oslo Sportslager, disse er ofte fleksible mtp. pakkepris etc.

Mvh.

TH

Skrevet

Natoplank fra forsvaret er ypperlige jaktski, mine kostet 200 kr. De er breie og solide og flyter oppå snøen. Har heller ikke stålkanter. Men glien er ikke så mye å skryte av:) Men med et gevær på skulderen er det gjerne ikke så viktig med høy fart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.