Gigi Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Hei! Jeg er ny på klatring og kanskje litt over gjennomsnittet opptatt av symmetri.. Jeg har kjøpt en Black Diamond Momentum klatresele. Glad og fornøyd var jeg til jeg oppdaget at sentralløkken ikke er midt på foran. Dvs, jeg kan snu på selen slik at den blir midt på foran, men da blir de to stroppene bak skjevt på rumpa. Spørsmålet er: Er dette vanlig eller er det en feil ved selen? Selen har kun én festespenne i livet og ikke to slik jeg ser at noen seler har. Er det kanskje derfor sentralløkken ikke er midtstilt? Blir glad for alle slags hyggelige svar :-) Hilsen G Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 Har samme sele- Den er midt på for meg, men det fordrer jo at selen er strammet rundt livet. Jeg kan se for meg at om størrelsen ikke er match for deg og du ikke får strammet selen noe særlig så vil den ikke havne på midten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haage Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 Plagsomt? Joda, ser den. Farlig? Nei. Sålenge selen ellers sitter godt på deg så gjør det ingenting om strikkene bak er litt skjeve. Føles kanskje litt rart at utstyrsløkkene er forskjellig langt bakover, men siden du er nybegynner og utesesongen er omtrent over, så tviler jeg at det blir noe issue. Eneste jeg kommer på er at hvis du er veldig nærme den ene enden av hoftebeltet, altså strammer fullt og har fremdeles mye plass eller får omtrent ikke strammet, så hadde det (som sneakyowl sier) nok vært en bedre match med en annen størrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gigi Skrevet 30. september 2023 Forfatter Del Skrevet 30. september 2023 Tusen takk for svar og tips:-) Skal sjekke om selen faktisk er for liten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.