+zimwalker Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Mora annonserte nylig en ny Kansbol Hunter (s) [s=rustfritt stå] www.youtube.com/watch?v=uDI1QSKxElk - morakniv.se/en/product/kansbol-hunting-s/ Til forskjell fra den tidligere Kansbol modellen kommer hunter-versjonen i Mora sin signal-orange farge ("Hi-vis orange"), samt at kniv-ryggen ikke er flatslipt for å kunne brukes med fyrstål, men er heller avrundet (som Mora 2000). Til jaktbruk kan man ønske å kunne holde en finger på knivryggen, eller gripe om ryggen, for bedre kontroll/styring av bladet. Avrundet rygg er da å fortrekke. La ikke merke til andre vesentlige forskjeller nå. Ellers selger de nå Kansbol i fire varianter, i tillegg til "Hunter" utgaven, alle i rustfritt stål. Kansbol med enkel slire, i fargen "burnt-orange": morakniv.se/en/product/kansbol-with-polymer-sheath-s/ Kansbol med enkel slire, i fargen "dala-red": https://morakniv.se/en/product/kansbol-dala-red-edition-s/ Kansbol med multi-mount, i fargen "burnt-orange": morakniv.se/en/product/kansbol-with-multi-mount-s/ Kansbol med survival kit, i fargen "burnt-orange": https://morakniv.se/en/product/kansbol-with-survival-kit-s/ Både Surivalkitet, Multi-mount settet, samt vanlig belte-heng - selger de også separat. Endret 17. september 2023 av zimwalker 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Personlig liker jeg at ryggen er rundet nærmest skaftet og heller skarp lengre ute, for jeg finner meg selv i å bruke tommelen til å kontrollere kniven hele tiden. Har ikke tall på hvor mange ganger mora knivene har kuttet meg i tommelen 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 27. september 2023 Forfatter Del Skrevet 27. september 2023 tshansen skrev (3 timer siden): Personlig liker jeg at ryggen er rundet nærmest skaftet og heller skarp lengre ute, for jeg finner meg selv i å bruke tommelen til å kontrollere kniven hele tiden. Har ikke tall på hvor mange ganger mora knivene har kuttet meg i tommelen 😂 Ja, kniver med "fyrstål rygg" kan fort bli litt vonde å spikke med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.