Salaren Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 (endret) Er blitt så glad i disse Chrispiskoa og nå er de bra inngått også men på langtnær utslitt i såle. Men det rakner her og der til tross for at de neppe har rulla noe mere enn 250km. Endret 14. september 2023 av Salaren Siter
Salaren Skrevet 14. september 2023 Forfatter Skrevet 14. september 2023 Salaren skrev (På 14.9.2023 den 11.12): Er blitt så glad i disse Chrispiskoa og nå er de bra inngått også men på langtnær utslitt i såle. Men det rakner her og der til tross for at de neppe har rulla noe mere enn 250km. Ekspander Siter
Salaren Skrevet 14. september 2023 Forfatter Skrevet 14. september 2023 Salaren skrev (På 14.9.2023 den 11.14): Ekspander Siter
+Marius Engelsen Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Jeg hadde brukt de som de er, langt fra utslitt det der. Men det lureste er nok å gå til en skomaker, så slipper man at de rakner mer. Det der må være en enkel sak å sy opp. Siter
Salaren Skrevet 14. september 2023 Forfatter Skrevet 14. september 2023 Marius Engelsen skrev (På 14.9.2023 den 11.31): Jeg hadde brukt de som de er, langt fra utslitt det der. Men det lureste er nok å gå til en skomaker, så slipper man at de rakner mer. Det der må være en enkel sak å sy opp. Ekspander Ja jeg håper du har rett, hadde faktisk et ørlite håp om det samme. Men lurer jo på hvordan en skomaker klarer å sy dette når det er membran inni. Siter
Sovjetunionen Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Ville sendt disse bildene til @hilroyskorep på Instagram. Råflinke skomakere på Lillehammer, gir gode og nøkterne råd, folk som har svært god kunnskap om sko. Har fiksa mannen sine gamle fjellsko, kan helt sikkert også få de fiksa der. Min erfaring med skomakere er at det er stor forskjell på hvor faglig dyktige de er, Hilroy er kvalitet. 3 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Hvis ikke kan det sikkert limes. Siter
+GubbePaaTur Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Som nevnt over. Gå til en erfaren skomaker, de klarer det meste. Siter
+Grimner Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 De er inngått og trenger litt oppussing. En oppegående skomaker fikser det. Siter
+zimwalker Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Grimner skrev (På 14.9.2023 den 15.04): De er inngått og trenger litt oppussing. En oppegående skomaker fikser det. Ekspander Oversatt: Du er heldig om du finner en som har puls. Siter
elgen Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 Hei Enig: en flink skomaker er vel optimale løsningen, men jeg har limt tilsvarende og værre med Aquasure eller Biltema klonen: "Gummireparasjon" som jeg finner like bra. Og det har holdt bra, selv løsnet NNN-binding såle, som jo blir belastet mye. Elgen Siter
+Marius Engelsen Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 elgen skrev (På 15.9.2023 den 1.48): Hei Enig: en flink skomaker er vel optimale løsningen, men jeg har limt tilsvarende og værre med Aquasure eller Biltema klonen: "Gummireparasjon" som jeg finner like bra. Og det har holdt bra, selv løsnet NNN-binding såle, som jo blir belastet mye. Elgen Ekspander Gummireparasjon og Casco Rubberfix tror jeg har gått over til noe nytt og mer miljøvennlig innhold. Det herder ganske fort, lukter ikke så kraftig, og kan ikke måle seg med Aquasure lengre. Aquasure lukter mye kraftigere, bruker mye lengre tid på å herde og henger mye bedre. Men jeg brukte mye av gummireparasjonen før ja. Siter
+Grimner Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 zimwalker skrev (På 14.9.2023 den 15.23): Oversatt: Du er heldig om du finner en som har puls. Ekspander Ja, det er nok flest skomakere på kirkegården, men han her sa nå "hei" og vinket senest i går. https://www.gulesider.no/atrupat+skomaker+as+askim/166442409/bedrift PS Askim er kanskje ikke verdens livligste plass, men det er en markert forskjell mellom sentrum og kirkegården (både gammel og nyere), Siter
+GubbePaaTur Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 Notodden har en skomaker med puls. Fra den gamle skolen som setter pris på en utfordring. Siter
Megalep Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 Så gøy med skomaker i Askim 😃 barndomstraktene jo, vurderer å sette ham på jobben med gubbens Varg Polar skisko! Minnes Askim som særs livlig, men det kan jo være fordi jeg oppholdt meg der i alderen 16-19 😅 Siter
elgen Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 Marius Engelsen skrev (På 15.9.2023 den 5.07): Gummireparasjon og Casco Rubberfix tror jeg har gått over til noe nytt og mer miljøvennlig innhold. Det herder ganske fort, lukter ikke så kraftig, og kan ikke måle seg med Aquasure lengre. Aquasure lukter mye kraftigere, bruker mye lengre tid på å herde og henger mye bedre. Men jeg brukte mye av gummireparasjonen før ja. Ekspander Det er fullt muligt! Jeg har brukt av lager av uåpnet tuber, som altså lukter ganske kraftig. Har også forsterket slitte såler med det og dermed forlenget levetiden for flere sko. Elgen 1 Siter
elgen Skrevet 17. september 2023 Skrevet 17. september 2023 hei Så langt jeg kan se på foto, er det steder som ikke er utsatt for noe særlig belasting (hel-og tåkappe) som skal limes, hvis ekte skomaker er fjern. Da vil fx en kontaktlim sikkert også fungere, såfremt læret ikke er fettete. Elge Siter
Strilaliv Skrevet 18. mars 2024 Skrevet 18. mars 2024 Fekk @Megalep eller andre her testa ut skomakeren i Askim? Garmont fjellskistøvlane mine delaminerte på tur i helgja og måtte gaffateipast så eg kom meg tilbake til bilen. Eg vil helst vil unngå å kjøpa nye støvlar (og dermed og ski og bindingar) så jaktar på ein skomakar som er skomakar og ikkje bare skoflikkar Siter
+GubbePaaTur Skrevet 19. mars 2024 Skrevet 19. mars 2024 Strilaliv skrev (På 18.3.2024 den 9.35): Fekk @Megalep eller andre her testa ut skomakeren i Askim? Garmont fjellskistøvlane mine delaminerte på tur i helgja og måtte gaffateipast så eg kom meg tilbake til bilen. Eg vil helst vil unngå å kjøpa nye støvlar (og dermed og ski og bindingar) så jaktar på ein skomakar som er skomakar og ikkje bare skoflikkar Ekspander Der ser man, HA ALLTID GAFFA ELLER GORILLA TAPE MED PÅ TUR!!!! :-) Siter
Megalep Skrevet 8. april 2024 Skrevet 8. april 2024 Strilaliv skrev (På 18.3.2024 den 9.35): Fekk @Megalep eller andre her testa ut skomakeren i Askim? Garmont fjellskistøvlane mine delaminerte på tur i helgja og måtte gaffateipast så eg kom meg tilbake til bilen. Eg vil helst vil unngå å kjøpa nye støvlar (og dermed og ski og bindingar) så jaktar på ein skomakar som er skomakar og ikkje bare skoflikkar Ekspander @Strilaliv jeg har dessverre ikke kommet så langt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.