Hb1980 Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 Helsport Lofoten pro 3 eller fjellheimen pro 3 hva hadde dere valg ,hva står best i storm og vintervær ? Siter
+KjartanE Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 (endret) Kan ikke forstå at de skal ha så veldig ulike egenskaper. Formen på innertelt hadde gjort at jeg hadde valgt Fjellheimen(rektangulært) 10 av 10 ganger. Lofoten Pro Fjellheimen Pro Endret 8. september 2023 av KjartanE 3 Siter
+KjartanE Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 (endret) Nyeste Lofoten Pro har forresten rektangulært innertelt. Men så er det den fargen da.. Ikke lett å holde oversikten over alle Lofoten variantene… Endret 8. september 2023 av KjartanE Siter
Måssåbjønn Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 KjartanE skrev (17 minutter siden): Ikke lett å holde oversikten over alle Lofoten variantene… Du er ikke den eneste som synes det, det finnes en egen tråd om temaet 😅 Siter
+TheSleepwalker Skrevet 9. september 2023 Skrevet 9. september 2023 16 hours ago, KjartanE said: Nyeste Lofoten Pro har forresten rektangulært innertelt. Men så er det den fargen da.. Ikke lett å holde oversikten over alle Lofoten variantene… Bare 210cm liggelengde? Ser ut som god avstand til yttertelt, men fortsatt... Siter
Erling G Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 (endret) Grunnen til at jeg ikke bruker mitt Lofoten Superlett 3-Camp lengre er at det er for liten avstand mellom ytter- og innerduk. Sliter når det regner - får ikke ytterduken langt nok vekk. Har et par ganger våknet opp med våt sovepose. Men om det samme gjelder Pro vet jeg ikke. Ville i alle fall undersøkt det før kjøp 👍🏻 Nå har jeg valgt å gå for Barents sine varianter. Avstand mellom dukene er et av områdene som har fått fokus her. Endret 14. september 2023 av Erling G Siter
Hb1980 Skrevet 14. september 2023 Forfatter Skrevet 14. september 2023 Ka variant av Barents ble valget? Siter
Erling G Skrevet 14. september 2023 Skrevet 14. september 2023 Hb1980 skrev (39 minutter siden): Ka variant av Barents ble valget? Jeg kjøpte Trollheimen Ultralight 3. Det er jeg svært godt fornøyd med. På samme måte som Lofoten kan du åpne fronten. Men her er det full høyde i hele teltet. Endene er litt bratte, noe som er kjekt for plassen inni teltet, men det gir mer vindfang. Skal man mye på fjellet er det noe man kan ta hensyn til. Jeg har hatt dette på Finnmarksvidda og kommer til å gjøre det igjen. Kjøpte også Barents Snota (1-manns) i går - de har det på enkelte av butikkene hos XXL til 4.800 noe som jeg opplever er en god pris. Skal du finne teltet må du søke på Google ettersom du ikke får treff når du er inne på XXl 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.