Bokhylla Skrevet 10. august 2023 Skrevet 10. august 2023 Jeg synes ideen med mattermos virker veldig hyggelig, og en enkel måte å kunne spise f.eks varme middagsrester på en spontan lavterksel tur. Er det noen her som har erfaring med mattermos konseptet, og har noen innspill på hvilket merke og størrelse som er best? Den skal brukes til en voksen person hovedsakelig. Siter
Barskekarsten Skrevet 10. august 2023 Skrevet 10. august 2023 Har fått vakumet ødelagt på to Primus 1,25l mattermoser. Stanly 1l holder fortsatt men har ikke brukt den så mye. 1 Siter
Bokhylla Skrevet 10. august 2023 Forfatter Skrevet 10. august 2023 Takk for svar @Barskekarsten. Fant du ut av årsaken til at de ble ødelagt? Og er det rundt 1 liter man trenger for en vanlig "middag" eller lunsj? Her er det selvfølgelig store variasjoner i hvor mye man spiser, men ja😅 Siter
Måssåbjønn Skrevet 10. august 2023 Skrevet 10. august 2023 Er det snakk om mattermos for å kunne ha pølser i (pølsetermos, har gjerne litt større åpning i tillegg til nødvendig lengde), eller mer i retning av en «suppetermos»? En pølsetermos blir vel fort en liter i alle fall. Selv har jeg en halvliters Thermos Steel King Food Jar, og det rommer mer en lunsjporsjon med suppe enn en middag for min del, litt avhengig av suppa såklart. 1 Siter
Solbjørg Olsen Skrevet 10. august 2023 Skrevet 10. august 2023 Jeg bruker min lille Stanley mattermos mye på tur. Grøt, gryterett, suppe osv er digg. Tror den rommer 3 dl, det er en fin porsjon. Jeg ønsker meg en større til bruk når resten av familien er med. Har forresten en Stanley termos med vid åpning, den er bra til suppe eller pølser. Siter
Bokhylla Skrevet 10. august 2023 Forfatter Skrevet 10. august 2023 Hmm, @Måssåbjønn jeg er ikke helt sikker, men det e reell meir rype suppetermos jeg er på utkikk etter. I verste fall kan jeg jo dele pølsene i to om jeg trenger. Er du fornøyd med den du har fra Thermos? Siter
Bokhylla Skrevet 10. august 2023 Forfatter Skrevet 10. august 2023 @Solbjørg Olsentakk for svar! Det er ala samme jeg bil bruke min til. Det virker som om mellom 3-5 dl er passe størrelse for en person ut i fra svarene jeg har fått her. Siter
Måssåbjønn Skrevet 10. august 2023 Skrevet 10. august 2023 Bokhylla skrev (2 minutter siden): Er du fornøyd med den du har fra Thermos? Det er jeg. Har både 0,5 og 1,2 L-utgavene av Thermos Steel King (eller Stainless King, ser de går under begge benevnelsene) i tillegg til Food Jar-varianten, og det er de termosene jeg har hatt som holder best på varmen. Så er det kjekt med innfellbar skje i lokket på Food Jar-en, så for min del hadde nok 0,7 L-utgaven av den vært midt i blinken. Siter
Bokhylla Skrevet 10. august 2023 Forfatter Skrevet 10. august 2023 @Måssåbjønndet høres lovende ut! Skal se om det dukker opp noen gode tilbud på 0.5 og 0.7 varianten! Siter
Salampa Skrevet 11. august 2023 Skrevet 11. august 2023 Ungdommen min har brukt ikea sin til lunsj nesten hver dag i mange år nå, den funker fint. For meg er det akkurat plass til en liten middag, men spørs jo hvor sulten man er. 1 Siter
Solbjørg Olsen Skrevet 11. august 2023 Skrevet 11. august 2023 Bokhylla skrev (På 10.8.2023 den 20.09): @Solbjørg Olsentakk for svar! Det er ala samme jeg bil bruke min til. Det virker som om mellom 3-5 dl er passe størrelse for en person ut i fra svarene jeg har fått her. Ja i morgen skal jeg på blodsporkurs med dachsen min, det blir gulrotsuppe på termos til lunsj. 1 Siter
Bokhylla Skrevet 12. august 2023 Forfatter Skrevet 12. august 2023 @Salampajeg viste ikke IKEA hadde det inne jeg, takk for tips! Får ta en kikk neste gang jeg er der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.