Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntetting av spruttrekk


Anbefalte innlegg

Annonse

Spruttrekk til kajakk er jo vanntette.

Er det utett kan du blande ut white spirit med baderomssilicon til en blanding du klarer å pensle på i en eller flere omganger. 1/3 - 2/3 blanding, prøv den fram. Det krever en god del røring og risting før det er sammenblandet.

Det funker, jeg har gjort det på teltbunnen i teltet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (På 7.8.2023 den 8.34):

Spruttrekk til kajakk er jo vanntette.

Er det utett kan du blande ut white spirit med baderomssilicon til en blanding du klarer å pensle på i en eller flere omganger. 1/3 - 2/3 blanding, prøv den fram. Det krever en god del røring og risting før det er sammenblandet.

Det funker, jeg har gjort det på teltbunnen i teltet mitt.

Spennende 

 

Det er i sømmen rundt spruttrekket at produsenten ikke har brukt tapet søm. Det er ca. 90 grader vinkel fra horisontalt duk, til skjørtet som går opp rundt kroppen. 

Tenkte at fugemasse eller lignende påføring ikke vil vare lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfilmeren skrev (21 minutter siden):

Spennende 

 

Det er i sømmen rundt spruttrekket at produsenten ikke har brukt tapet søm. Det er ca. 90 grader vinkel fra horisontalt duk, til skjørtet som går opp rundt kroppen. 

Tenkte at fugemasse eller lignende påføring ikke vil vare lenge.

Er det bare i sømmen kan du bruke utblandet silikon eller sømforsegler. Det er jo en ganske enkel prosess. Ha spruttrekket i strekk når det påføres hvis det er i strekk under bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg bruker sjelden spruttrekk på mine MRS Microraft L. 

Bruker det når det er sent på høsten/tidlig vår om det er kaldt, og når jeg skal ned elver/stryk hvor jeg vet det kan sprute litt. 

Opplever ofte at det siver inn litt vann gjennom glidelås, særlig ved setet. Reklamerte en gang (da ble det ny båt), men det er stort sett sånn også, litt irriterende, men ikke kjempeproblem. Bruker bee-wax på glidelås, men hjelper ikke nevneverdig. Trekket ellers er tett. 

Prøvde litt Aquasure på undersiden av trekket, men ble bare litt kliss og fikk det ikke helt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.