Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart over Nordmarka


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ikke så mye fjellturer nå vinterstid, så jeg tenkte jeg skulle sette i gang med litt seriøse "ekspedisjoner" inn i Nordmarka.

Da trenger jeg selvføgelig et godt kart - Noe som anbefales, og hvor får jeg evnt tak i dette?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens kartverk har laget gode kart i 1:50000 over nordmarka. De har selvfølgelig laget både sommer-kart og vinter-kart for å tyne mest mulig ut av kundene, men du er kanskje mest opptatt av vinterkartet? Sjekk

http://www.statkart.no/IPS/?module=SKWebshop;action=ProductView.publicOpen;id=4730;template=webshop;productgroup_id=18

Bør dekke behovet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

1:50000-kart er ofte noe grovt i skogen, så i søndre del av Nordmarka (opp til Kikut) kan orienteringskart være et alternativ. Orienteringsgruppa i Oslo-studentenes idrettsklubb selger kart over Nordmarka (f.eks. "Kobberhaugen" som går fra Frognerseteren til Kikutstua):

http://osi-orientering.com/kart.html

Det skal forøvrig innrømmes at jeg løper for den klubben som lager disse kartene, at jeg har gjort en del av revideringen av dem og at jeg har programmert webshoppen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye fjellturer nå vinterstid, så jeg tenkte jeg skulle sette i gang med litt seriøse "ekspedisjoner" inn i Nordmarka.

Da trenger jeg selvføgelig et godt kart - Noe som anbefales, og hvor får jeg evnt tak i dette?

:)

For sørlige del av Nordmarka finnes Kikut 1:25.000 (Statens kartverk, fås i bokhandelen). Det er trykket på plast og med fjellskygge, og har mange fine detaljer. Selv om plasten i seg selv er "uslitelig", har trykken en tendens til å slites av. Og fjellskyggen gir enkelte steder litt dårlig effekt, kotene blir utydelige (Kartverkets første kart på plast med fjellskygge).

Men uansett anbefaler jeg dette kartet! Både stier og skiløyper er merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.