Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er en skikkelig vims når jeg pakker og det tar som regel timesvis å pakke sekken når jeg skal på fjellet. Jeg har forøvrig hatt en ide om at en gang skal jeg få somlet meg til å lage en skikkelig sjekkliste som jeg skal bruke når jeg pakker. Jeg inviterer derfor alle brukerne av dette forumet til å være med å utforme den perfekte pakkelista for en tur i vinterfjellet med to overnattinger. Ta utgangspunkt i at det skal overnattes i telt/lavvo og korte dagsetapper. Jeg vet at jeg skal ha med meg ull og skisko (ja, jeg har glemt skisko også...), men jeg er først og fremst ute etter ei liste som inneholder de geniale tingene som gjør livet så mye lettere uten at det nødvendigvis er helt livsnødvendig for å gjennomføre turen. Noen som slenger seg på og tar utfordringa? :D

Ta gjerne også høyde for at det er jakt/isfiske inne i bildet:-)

Borgar

Annonse
Skrevet

Den perfekte pakklista. Den finnes ikke. Hva slags tur og når på året er avgjørende for pakklista. Det jeg ofte gjør er å se for meg turen og hva som trengs under turen fra jeg står opp til jeg legger meg. Mat,klær og utstyr. Pakklista forandrer seg fra tur til tur.

Skrevet

Bjørn Erik tror jeg har rett i at den perfekte pakklista ikke finnes.

Men den perfekte personlige pakklista finnes absolutt!!

Det være seg jakt-, fiske-, tinde-, eller viddeturer etc.

Gjennom tips utenfra + egenerfaring osv, sitter etterhvert denne lista så godt i hodet at papirliste er unødvendig.

Etterhvert vet du hva som ligger i høyre-, venstre- eller topplomme. Eller hva som er nedi sekken.

Søk litt her inne så finner du mange gode svar, evt se Mayhassen`s tur over Hardangervidda nå i vinter.

Der syns jeg det var mye fornuftig!

Lykke til :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.