Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt spor?? Gps hund


torese

Anbefalte innlegg

Hei, 

Leter etter erfaringer på nett og finner ingen når jeg søker. Kjøpte en slik og satte den i hundeselen. Imponert er jeg ikke etter de første dagene. Noen som har testet og har noen gode tips? 

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

Et år siden så du har sikkert allerede kjøpt evt ikke kjøpt for lengst, men bumper denne likevel.

Har prøvd denne en stund og har nå skrevet en e-post til telenor der jeg ber om å få pengene igjen. Første brikken jeg fikk fungerte i et par dager, så ville den plutselig ikke ta ladding lengre og fikk bare opp konstant melding om at jeg måtte oppdatere brikken, selv etter å ha oppdatert sikkert 5 gang fikk jeg bare samme melding. Da jeg tok kontakt ang dette fikk jeg til beskjed om at de "dessverre" hadde sendt meg en brikke med gammel og utdatert programvare (som jo er kritikkverdig i seg selv). Men la gå, jeg fikk tilsendt ny brikke som skulle være oppdatert og den fungerte også i kanskje 4-5 dager.. Nå får jeg derimot ikke noe signal igjen. Verken "finn hund" eller "start tur" fungerer, står bare å søker og søker i evigheter uten at den klarer å finne posisjonen til hunden. Min erfaring er at dette er billig og elendig system som ikke er til å stole på. 

Noen som har anbefalinger om andre brikker som faktisk funker slik det skal? Har sett litt på tractive blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, vi har prøvd en del de siste 3 år.

Jeg har en Alaskan Husky tispe (som får gå mye fri :angel:), som nå er 3+ år, og vi har vært innom en del GPS for hverdagsbruk :sweat:.

Først prøvde vi Apples AirTag :rolleyes: - fungerer bare i de største norske byene (mange Apple ting som kan få deg i rett retning)- funker ikke i naturen:!: 

Så hadde vi Telenor sin "MittSpor". Den virket solid i starten, men ble fort slik at den kunne gi meg posisjon "sist sett for 48 timer siden":w00t2:...og på tur kunne den kutte og f.eks. si "sist sett for 12 min. siden":angry: - noe som ikke er til hjelp da hunden kommer seg veldig langt på noen minutter. Den måtte også lades hele tiden (vi er mye ute på tur). Hadde en fin og lang dialog med Telenor og MittSpor, men det ble aldri tilfredsstillende det året (2021-22) vi brukte på den dingsen.:bye:

Så var vi gjennom div. hovedsaklig fra USA....:super: og for å gjøre historien kort:hadet: 

Vi har nå landet på "Tractive Dog XL GPS Adventure Edition". Er kjempefornøyde(!), og vi fikk den på tilbud for kr. 839,-, men den koster normalt kr. 11-1200,-. Kjøper du direkte fra Tractive får du 20% avslag ved å si hvordan du hørte om de. Den er stor, men det gjør at den har suveren GPS ❤️, og har opptil 1 måned batteritid 🙌  Den logger også helsen til hunden :grin: , og den er sertifisert til IPX7 (hunden kan bade), den oppdaterer seg innen sekunder, og brikken kommer med et bitt-tett, fiberglassforsterket design. Den "lar deg sette mål og sammenligne hunden din med lignende hunder, overvåke søvnmønstre, og oppdage potensielle problemer tidlig, for å holde vennen din sunn og frisk".

 For oss er dette den beste enheten vi har funnet på markedet, men må si vi vurderer Garmin Astro/Alpha eller lignende da det er det aller beste når vi går i fjellet mye, men koster skjorta :-( 

Følg oss gjerne på SnapChat: https://snapchat.com/t/XWgOQv11

Legger ved noen linker:

https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltilbehor/gps-og-bluetooth-tracker/tractive-dog-xl-adventure-edition-gps-tracker-hund/747299

 

 

Edit: SnapChat

Endret av FoxyMonk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.