Gå til innhold
  • Bli medlem

Værforhold Hardangervidda- Telt


RobinM

Anbefalte innlegg

Til sommeren skal jeg og en kamerat gå fra Finse til Haukeliseter.(skal ha vært sitt telt) Jeg lurer på om teltet mitt ( http://www.basecamp.no/produkt.asp?id=359 ) holder til en slik tur. At det er mulig det blåser opp til storm på vidda sommerstid?

Jeg har bare brukt dette teltet i rolige forhold i skogen i vinter.

Burde jeg føle meg trygg på vidda sommerstid med det teltet, eller burde jeg invistere i et nytt mer kjent merke?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at teltet ditt har en brukbar form som tåler litt vind (den er ikke for høy). Hvis den har nok bardunefester, kan du godt ta det med. Kjøp evt. flere barduner hvis ikke alle festepunkter har en.

Hvis et av teltene skulle gå i stykker, kan dere bruke det andre teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Se hva Chev. skriver i enden av denne tråden:

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=51385&sid=b3f325969828f03141ba3612b2ef7951

> Hra brukt Basecamp Skarven 3 noen år. Teltet er utstyrt med stormmatter, men bare 4 barduner.

> Jeg knyttet på 4 ekstra barduner, og da syns jeg det ble et fint tre-sesongers telt for to personer.

> Rimelig telt (under kr. 2.000,-).

>

> Det går fint an å bruke det om vinteren, men det er ikke veldig vindstabilt

> og jeg ville ikke bruke det på høyfjellet. Ellers et helt OK telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Ser nå at Skarven 2 har 9 bardunsfester. Prøvde å stramme det opp med alle plugger og bardunfester for en stund siden, og det såg bra stabilt ut.

Men nå kommer ikke jeg til å bruke det teltet, kjøpte nytt telt i forrige uke. Exped Orion Extreme 2 til en meget så bra pris, 3000kr på tilbud fra 5000kr. Kjøpte det hos Oslosportslager. Genialt med to innganger, og stor takhøyde.

Så Skarven 2 kommer til å bli brukt av kameraten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Ser nå at Skarven 2 har 9 bardunsfester. Prøvde å stramme det opp med alle plugger og bardunfester for en stund siden, og det såg bra stabilt ut.

Men nå kommer ikke jeg til å bruke det teltet, kjøpte nytt telt i forrige uke. Exped Orion Extreme 2 til en meget så bra pris, 3000kr på tilbud fra 5000kr. Kjøpte det hos Oslosportslager. Genialt med to innganger, og stor takhøyde.

Så Skarven 2 kommer til å bli brukt av kameraten min.

Skulle akkurat til å anbefale et Rondane 3 som jeg selv har sovet i sommer kuling på Hardangervidda uten videre problem.

Fordelen med dette er at det kun veier 2,5 kg totalt og har ekstremt lite pakkvolum.

Måtte inn å titte på Exped Orion Extreme 2 på nettet og kryss-bue konstruksjoen gjør det nok meget vindstablit.

Eller er jo 3,75kg litt mer og dra på og det har litt mindre flate innendørs. Men litt ekstra takhøyde er jo digg!!

God tur - teltet holder sikkert mer enn godt nok på vidda i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.