g-arnt Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 I disse dager klarer man å få seg en ettermiddagstur før kvelden faller på, men ingen grunn til å gi slipp på kveldsturene enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 La akkurat merke til månen. Den hadde en slik fin ring rundt seg, selv om den ikke ble så fin på bildet.. Fra nettet: The ring around the Moon is caused by the refraction of Moonlight (which of course is reflected sunlight) from ice crystals in the upper atmosphere. The shape of the ice crystals results in a focusing of the light into a ring. Since the ice crystals typically have the same shape, namely a hexagonal shape, the Moon ring is almost always the same size. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Er det et snev av nordlys du har fått inn på brikken her? Det kunne jeg ikke se noe til, fantastisk månelys i går kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Oppdaget nordlyset først når panoramabildet datt ut av stitcheren. Var nok mest opptatt av at bikkja ikke skulle falle utfor kanten, mens jeg holdt på med bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Aahh, da var det nok for svakt til å se med det blotte øyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Aahh, da var det nok for svakt til å se med det blotte øyet. Jeg tror ganske sikkert det. Med mindre det var et fly med store adferdsproblemer, observert gjennom 30 sek... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 g-arnt sine bilder blir bare mer og mer imponerende. Ålesund "by night" var utrolig flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 g-arnt sine bilder blir bare mer og mer imponerende. Ålesund "by night" var utrolig flott. Tiltredes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 g-arnt sine bilder blir bare mer og mer imponerende. Ålesund "by night" var utrolig flott. Jepp, ikke nok med at Ålesund er en av landets absolutt peneste byer, neimen ikke ille "rundt" byen heller. Lækkert g-arnt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Kjekt å høre at bildene falt i smak. Jeg er blitt litt småhektet på kveldsbilder, og håper at en smule inspirasjon kan smitte videre. Bildene fra i går ble tatt fra en stein (i bris), så en trenger ikke nødvendigvis drasse med seg stativ heller. Ikke trenger en bo i en by heller. Det gjelder bare å "se og føle" øyeblikkene. De som likte gårsdagens bilder, og ønsker flere drypp av kveldsstemning, kan jo titte på disse.. http://www.westcoastpeaks.com/Peaks/ulriken_night.html http://www.westcoastpeaks.com/Features/aalesund_2007.html http://www.westcoastpeaks.com/Features/aalesund_2006.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Er ikke så ofte at jeg synes rodiomaster er stilige, men denne var det. Tøft bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Er ikke så ofte at jeg synes rodiomaster er stilige, men denne var det. Tøft bilde. Jeg har et DYPT og INDERLIG forhold til denne masten. Den - og fjellet den står på - har gitt meg opplevelser i bøtter og spann - lynnedsslag, ly for orkan, "sveving" på turbulensvindene under masten, og for ikke å snakke om denne margskjærende lyden av et hurtigtog som ikke har noen ende, når vinden tar skikkelig tak. Hvis noe må fredes i Norge, er det denne masten. Flott å skue, er den også. Ellers deler jeg vel din oppfatning om jern og stål på fjelltopper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.