Kjell Iver Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nå som nyhetene er fulle av snøvær og snørekorder, og klimadebattene går for fullt, så er det også enkelte vårtegn allerede. Her som jeg bor er det sikreste og aller beste vårtegnet når Tjelden spring på fjæra og nå er den kommet. Hele 14 dager tidligere enn normalt er her oppe på Helgeland. Akkurat dette vårtegnet - lyden av Tjelden, synes jeg er det likeste tegnet på at det våres! Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det merkes på kona når det går mot vår, da er det ikke fred å få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EinarW Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det merkes på kona når det går mot vår, da er det ikke fred å få. Her i hagen er snøklokkene i blomst.... ew Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vet ikke om det er vårrengjøringen eller helt andre ting Svein har i tankene her... Et veldig fint vårtegn, synes jeg, er at det etter hvert begynner å bli mulig å gå normalt i gatene igjen. Man kan løfte hodet, slappe av og lange ut uten å være redd for å gjøre baklengs salto med skru og slå seg halvt i hjel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vet ikke om det er vårrengjøringen eller helt andre ting Svein har i tankene her... Jo, selvfølgelig var det den. Hva ellers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje? Her i Krsand blir det en stund til våren nå. Har snødd veldig, men i dag "pulket" jeg kajakken på vannet, og padling er jo et vårtegn hele året: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Når det har snødd og vært gråvær i en lengre periode var det endelig meldt klarvær idag, jeg dro tidlig ut til sjøen i håp om det skulle klarne opp, og sannelig så sprakk skylaget etterhvert. Det var så utrolig deilig å se! Og da i tillegg kjenne at sola varmer skikkelig ut på dagen og jeg hører snøen smelte, ja da går det mot vår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje? Jepp, første utepilsen på Aker Brygge ..........eller når "eimen" av kvinnfolks ulltruser er borte. Derfra betydningen av ordet Vårkåt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrefalk Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Her oppe i nord er det vel helst sola som står for de kraftigste signalene om at våren er i frammarsj. Når jeg må bruke solskjermen i bilen på vei til jobb (ca. kl.06:30), DA er det vår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhpf Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Her oppe i nord er det vel helst sola som står for de kraftigste signalene om at våren er i frammarsj. Når jeg må bruke solskjermen i bilen på vei til jobb (ca. kl.06:30), DA er det vår. Men alikevel er det snøfokk ute. Men ja, sola har begynt å varme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leos Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 bratt skikjøring i vårsnø og gjerne pissregn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Vårtegn her på fjellet er Geitfivilen (Mogop) når den blomstrer så er det vår! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Vårtegn her på fjellet er Geitfivilen (Mogop) når den blomstrer så er det vår! Du får glede oss med et bilde når den kommer da.. Du har vel skiføre enda du vel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Vårtegnet er når alle vildringane drar ned frå påskefjellet og ein kan ha herligheten i fred til lange skiturer på morgenskaren og slå opp teltet på bare lyngflekker mens snøen råtner i ettermiddagsola. Kan det bli bedre ? Æ kjede mæ ikkje !!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du får glede oss med et bilde når den kommer da.. Du har vel skiføre enda du vel... Geitfivilen har kommet den , skal legge ut et bilde. Har hatt litt problemer med kameraet mitt med tror det er ok igjen nå. Dårlig med skiføre rundt meg nå . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 [quote="Dag G - Evje" Æ kjede mæ ikkje !!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Slutt å kjede dæ. Bind ei flue, test brenneren, luft soveposen, puss fjellskoa, sjekk teltet osv. Dessuten står turmuligheter i kø sjøl om du he for lite snø til ski, men for mye til sko !?!?!? Kombinasjonen sko, truger og akebrett går bra.......... Våren er til for å nytes !! Kombinasjonen truger og svær bikkje bakom er ikkje fult så bra. Lett å tryne når den set labban bakpå truga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrefalk Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kanskje det er et vårtegn at det er mulig å ha sommerdekk på bilen når man kjører til fjells for å gå på ski?! Skal til fjells i helga Skal ligge på fjellet og gå på ski og fiske på isen fra 11. - 20.mai... Regner nok med å se en og annen rødsildre på snaurabbene (vårtegn!), men skiføret forlanger jeg skal holde ut mai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiri Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Her er et par bilder av Geitfivil, kvaliteten er ikke akkurat den beste..men men . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Her er et par bilder av Geitfivil, kvaliteten er ikke akkurat den beste..men men . Vel.. nå skjønner jeg ihvertfall hva slags blomst du snakker om (Jeg kan intet om blomster heller) Hadde det vært opp til meg skulle vi stoppet litt nå, en måneds tid, altså en ekstra vårmåned ønskes herved. Kanskje vi får det og i tillegg en måned ekstra til høsten, med den oppvarmingen som pågår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 De sikreste vårtegnene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg planlegger årets første tur i løpet av helga - med overnatting og på beina. Det blir 4-5 timer hver vei. Det kaller jeg et vårtegn. Når skaren bærer St. Hans blir det en sein vår.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Når skaren bærer St. Hans blir det en sein vår.... Værtegnet er vel slik: "Når skaren bærer en fullvaksen mann ved Sankt Hans, da blir det sein vår". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Vårtegn, om enn med tragisk resultat. Riktignok var det plussgrader da jeg gikk der søndag, men jeg hadde ikke ventet at skisporet skulle bli en frosks siste hvilested. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnmarks_odel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Kan vi skylde på globale klimaforandringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.