Ellefjell Skrevet 15. juni 2023 Skrevet 15. juni 2023 (endret) Hei folkens... Nå angrer jeg på at jeg hadde ventet med å reklamere et gammelt Stetind 2 telt mtp stenger, bardunfaster der metallringen rev ut av materialet mm. Telt duken har også blitt utett, slik at det regner igjennom når telt står en dag eller 2 i regn... Helsport mener det er "kondens" (lol) og vil meg til å helle over bøtter med vann og filme prosedyren. Jeg er pisst... Nærmere sagt. Hva slags service kan jeg vente meg her? Noen som har nyere erfaring med kundeservicen etter at Helsport flyttet? Når der er sagt, ja, jeg vet at BO (Barentsoutdoor) kan hjelpe, men dem tar ikke reklamasjon knyttet til Helsport sine telt. Endret 15. juni 2023 av Ellefjell Siter
+sneakyowl Skrevet 16. juni 2023 Skrevet 16. juni 2023 Uten mer info eller bilder eller annet gir du ikke noen grunn til at ikke vi også skal spørre; Kan det være kondens? Klart, om det drypper mye ned fra ytterteltet på innsiden når det regner er det sannsynligvis regn og ikke kondens. Er duken bare søkkvåt så kan det godt være kondens. Siter
Ellefjell Skrevet 16. juni 2023 Forfatter Skrevet 16. juni 2023 (endret) sneakyowl skrev (På 16.6.2023 den 6.28): Uten mer info eller bilder eller annet gir du ikke noen grunn til at ikke vi også skal spørre; Kan det være kondens? Klart, om det drypper mye ned fra ytterteltet på innsiden når det regner er det sannsynligvis regn og ikke kondens. Er duken bare søkkvåt så kan det godt være kondens. Ekspander Ok, greit å spørre, men jeg forklarte Helsport fra starten av at det handler om "utette sømmer" men mulig at spm om kondens er relevant. Men var ikke primær det jeg lurte på: tenkte heller å høre hva slags erfaring dere har etter at "nye" Helsport startet/overtok bedriften? Om det er greit å spørre?...og jeg er ikke ute etter å henge ut noen, beklager hvis det virker som. Er bare usikker om jeg skal sende teltet til Helsport eller til Barentsoutdoor (som da produserte nettopp dette telt i sin tid - når dem var "gamle" Helsport) Endret 16. juni 2023 av Ellefjell Siter
Kjell Iver Skrevet 16. juni 2023 Skrevet 16. juni 2023 Jeg hadde en sovepose til rep hos «nye»helsport og det var fine greier og god service . Nye Helsporttelt lekker ofte i sømmene. Dette sto beskrevet i bruksanvisning tidligere i hvert fall og går på trutning av lim/søm/silikon. Enkelte telt blir også levert med sømlim - det var med et north face telt jeg hadde. Syns i grunnen det er fair at de ber om video/bilde i slike saker. Siter
Ellefjell Skrevet 16. juni 2023 Forfatter Skrevet 16. juni 2023 Kjell Iver skrev (På 16.6.2023 den 11.29): Jeg hadde en sovepose til rep hos «nye»helsport og det var fine greier og god service . Nye Helsporttelt lekker ofte i sømmene. Dette sto beskrevet i bruksanvisning tidligere i hvert fall og går på trutning av lim/søm/silikon. Enkelte telt blir også levert med sømlim - det var med et north face telt jeg hadde. Syns i grunnen det er fair at de ber om video/bilde i slike saker. Ekspander takk for svar...har ikke sett noe beskrivelse om at nye telt (produsert i 2020) skal være lekk i sømmer... Siter
Aleksander Jacobsen Skrevet 16. juni 2023 Skrevet 16. juni 2023 Stetind 2... Er du ikke sånn cirka 20 år for seint ute for å reklamere på dette teltet? Siter
chatmaster Skrevet 16. juni 2023 Skrevet 16. juni 2023 Helsport 😆 😆 Selv Børge Ousland boikotter dem. Ha en god kveld. Siter
Navigatøren Skrevet 16. juni 2023 Skrevet 16. juni 2023 chatmaster skrev (På 16.6.2023 den 19.26): Helsport 😆 😆 Selv Børge Ousland boikotter dem. Ha en god kveld. Ekspander Har han slutta samarbeidet? Siter
Ellefjell Skrevet 17. juni 2023 Forfatter Skrevet 17. juni 2023 Ok. Mer useriøse svar kan en ikke vente. God helg, folkens! Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2023 Skrevet 17. juni 2023 chatmaster skrev (På 16.6.2023 den 19.26): Helsport 😆 😆 Selv Børge Ousland boikotter dem. Ha en god kveld. Ekspander Kilde? Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2023 Skrevet 18. juni 2023 (endret) Ellefjell skrev (På 16.6.2023 den 7.47): tenkte heller å høre hva slags erfaring dere har etter at "nye" Helsport startet/overtok bedriften? Om det er greit å spørre?...og jeg er ikke ute etter å henge ut noen, beklager hvis det virker som. Er bare usikker om jeg skal sende teltet til Helsport eller til Barentsoutdoor (som da produserte nettopp dette telt i sin tid - når dem var "gamle" Helsport) Ekspander Siden gjengen som stiftet BO ikke fikk beholde Helsport navnet sier jo mye om hvem som hadde/har rettigheten til Helsport som merkevare. "Vi er de originale" holdt tydeligvis ikke. Dessuten har BO ikke gjort så mye annet enn å kopiere Helsport. Nei vent, det er Helsport som kopierer BO, nei søren, går i ball for meg her🤣 Så til spørsmålet ditt. Servicen hos Helsport har vært suveren. Dokumentasjon tror jeg er nøkkelordet her. Både bilder, video og et kortfattet hyggelig brev/notat. Det har fungert topp de (få) gangene jeg har hatt behov. BO "flyter" enda, men lønnsomheter har enda ikke gått opp. Som nevnt før, tror ikke BO er på markedet om 5-10år. Endret 18. juni 2023 av Nikke Siter
Ellefjell Skrevet 18. juni 2023 Forfatter Skrevet 18. juni 2023 (endret) Nikke skrev (På 18.6.2023 den 19.08): Siden gjengen som stiftet BA ikke fikk beholde Helsport navnet sier jo mye om hvem som hadde/har rettigheten til Helsport som merkevare. "Vi er de originale" holdt tydeligvis ikke. Dessuten har BA ikke gjort så mye annet enn å kopiere Helsport. Nei vent, det er Helsport som kopierer BA, nei søren, går i ball for meg her🤣 Så til spørsmålet ditt. Servicen hos Helsport har vært suveren. Dokumentasjon tror jeg er nøkkelordet her. Både bilder, video og et kortfattet hyggelig brev/notat. Det har fungert topp de (få) gangene jeg har hatt behov. BA "flyter" enda, men lønnsomheter har enda ikke gått opp. Som nevnt før, tror ikke BA er på markedet om 5-10år. Ekspander Har hatt gode erfaringer med Helsport før også, men ble litt forvirret når BO ( eller Ba?) sier at Helsport sine krav til type dokumentasjon er urimelig. Men er helt greit for meg å vanne et telt med hageslange for å se om det lekker 😀...fint vær i Nordnorge nå. Aner ikke hvem av disse 2 Helsport eller BA/BO jeg skal støtte, er bare ute etter beste kundeservice. Og hittil er ikke BO noe bedre for å si det sånn. Jeg får bare diskutere saken med Helsport så kan jeg rapportere min endelige erfaring i denne saken. Endret 18. juni 2023 av Ellefjell Siter
Gjest Skrevet 19. juni 2023 Skrevet 19. juni 2023 Ellefjell skrev (På 18.6.2023 den 21.43): men ble litt forvirret når BO ( eller Ba?) sier at Helsport sine krav til type dokumentasjon er urimelig. Ekspander Gikk litt fort i svingene her (Hodet en annen plass). Mente BO. Klart BO må si det (om erkefienden), BO er knøttsmå i et knalltøft telt marked, og må posisjonere seg for å karre til seg markedsandeler. Service glipper selv for den beste, men jevnt over er de fleste god på dette. En digresjon. I fjor høst knakk og løsnet en spenne/klips på Osprey sekken min. Kontaktet forhandler (Fjellsport), og håpet de kunne bestille en spenne/klips. Jeg sa klart i fra at det ikke hastet, og den bare kunne komme inn til dem når de hadde en forsendelse på vei derfra. Nei sa de, det måtte jeg bestille direkte fra Osprey Europe. Altså et klips, et fly. Da endte jeg opp med å sende en mail til OE og forklarte situasjonen. De svarte lynraskt og ba om bilder av det ødelagte klipset. Sendte så bilder, og etter 5 arbeidsdager lå det et nytt klips i postkassa. Glad ble jeg, men miljøvennlig var det ikke. Når jeg jobbet i bransjen så var det en selvfølge å få se varen det er var et problem med. I disse netthandel tider blir bilder, video og et hyggelig/saklig brev noen ganger en nødvendig løsning. Sist jeg snakket med Helsport hadde jeg verken et problem eller var klagenøden. Tok en telefon kun for å få informasjon om navn på ulike telt modeller på 90-tallet, sponsing før og nå mm (De sponset med et telt midt på 90-tallet). Siter
Ellefjell Skrevet 19. juni 2023 Forfatter Skrevet 19. juni 2023 Nikke skrev (På 19.6.2023 den 9.26): Gikk litt fort i svingene her (Hodet en annen plass). Mente BO. Klart BO må si det (om erkefienden), BO er knøttsmå i et knalltøft telt marked, og må posisjonere seg for å karre til seg markedsandeler. Service glipper selv for den beste, men jevnt over er de fleste god på dette. En digresjon. I fjor høst knakk og løsnet en spenne/klips på Osprey sekken min. Kontaktet forhandler (Fjellsport), og håpet de kunne bestille en spenne/klips. Jeg sa klart i fra at det ikke hastet, og den bare kunne komme inn til dem når de hadde en forsendelse på vei derfra. Nei sa de, det måtte jeg bestille direkte fra Osprey Europe. Altså et klips, et fly. Da endte jeg opp med å sende en mail til OE og forklarte situasjonen. De svarte lynraskt og ba om bilder av det ødelagte klipset. Sendte så bilder, og etter 5 arbeidsdager lå det et nytt klips i postkassa. Glad ble jeg, men miljøvennlig var det ikke. Når jeg jobbet i bransjen så var det en selvfølge å få se varen det er var et problem med. I disse netthandel tider blir bilder, video og et hyggelig/saklig brev noen ganger en nødvendig løsning. Sist jeg snakket med Helsport hadde jeg verken et problem eller var klagenøden. Tok en telefon kun for å få informasjon om navn på ulike telt modeller på 90-tallet, sponsing før og nå mm (De sponset med et telt midt på 90-tallet). Ekspander Fjellsport butikken er jeg helt ferdig med å støtte.... Men ska fint la være å hisse meg opp basert på din erfaring som bare støtter inntrykket mitt av de. Snakket med BO idag og kan sende inn telt så ta dem en titt uten ekstra kostnader, men vil nok trolig ende opp med en større sum om dem reparerer og syr. Så får se hva Helsport kommer med. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.