Linvil Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Har et Helsport Svalbard, delvis kuppel. Noen som har erfaring med kuppeltelt og det å rigge teltet klart før tur, eks i pulkpose? virker litt mer kronglete enn med tunnel… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Dette er beskrevet flere steder i forumey så vidt jeg kan huske. Du får noen fordeler mtp tid og enkelhet, men ikke like mye som ved tunnel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Walle Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg har mitt Hilleberg Saitaris liggende i pulkpose, der stengene er tapet slik at jeg har 3 ledd på de lengste stengene og 2 ledd på den korteste. Det er ikke like kjekt som med ett tunneltelt, siden jeg ikke kan ha stengene i stangkanalene, men det er veldig greit å bare plugge enden oppvinds, rulle ut teltet og plugge nedvinds og så tre stengene Og likledes når jeg skal slå det ned. Er bare å ta ut stengene, folde disse, legge teltet flatt og rulle sammen (ruller det sammen med stengene), og inn i posen. Så for min del er gevinsten jeg oppnår verdt å pakke det slik. Siden teltet kun brukes på vinteren / pulkturer, så ligger det lagret i pulkposen (samme med Hilleberg Keron 3 GT teltet mitt). Her ifra Blefjell i påsken 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.