Gå til innhold
  • Bli medlem

En god fjellsekk dame/herre 35l +/-


Anbefalte innlegg

Har en Norrøna falketind 35l. Den gnager på skuldrene så ønsker en ny. Jeg og samboeren har hver vår Ospery vurderer å kjøpe en av de. Ser det ikke er polstret rem helt rundt og er i tvil om de vil gnage. Samboeren har en gammel sekk som han vil bytte ut. Noen å anbefale?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (20 minutter siden):

Tenk over hvilke funksjoner/detaljer dere har behov for, og ta en tur på butikken for å se om dere finner noe dere liker vil være mitt beste råd. Fra Osprey kan jo Kestrel være et alternativ. 

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (25 minutter siden):

Tenk over hvilke funksjoner/detaljer dere har behov for, og ta en tur på butikken for å se om dere finner noe dere liker vil være mitt beste råd. Fra Osprey kan jo Kestrel være et alternativ. 

Har du den selv? Fornøyd? Er til lettere fjellturer med overnatting

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Cecilie82 said:

Har du den selv? Fornøyd? Er til lettere fjellturer med overnatting

Nei  har den ikke. Kikka på den for rundt 5 år siden, men endte opp med Gregory Stout 45 i stedet. Kestrellen hadde litt kort og pinglete hoftebelte, og topplokket kunne ikke heves. Vet ikke for Kestrellen, men nåværende Stout er annerledes.

Overnatte i telt eller på hytte? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie82 skrev (9 timer siden):

Har en Norrøna falketind 35l. Den gnager på skuldrene så ønsker en ny. Jeg og samboeren har hver vår Ospery vurderer å kjøpe en av de. Ser det ikke er polstret rem helt rundt og er i tvil om de vil gnage. Samboeren har en gammel sekk som han vil bytte ut. Noen å anbefale?  

Jeg har hatt 2 Osprey Exos lettveksekker, og brker fortsatt en av de. De er svært lett og bra funksjonalitet, men på mine er padding på skuldereim for myk med litt vekt, så den gnager på skuldre. Jeg oppdaget hvor stor forskjell det var i komfort da jeg gikk over til Zpacks. Sjekk med andre svar om andre opplever det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie82 skrev (12 timer siden):

Har en Norrøna falketind 35l. Den gnager på skuldrene så ønsker en ny. Jeg og samboeren har hver vår Ospery vurderer å kjøpe en av de. Ser det ikke er polstret rem helt rundt og er i tvil om de vil gnage. Samboeren har en gammel sekk som han vil bytte ut. Noen å anbefale?  

Forstod ikke helt hvilken Osprey sekk du hadde sett på eller hva du skulle bruke den til, men jeg kan virkelig anbefale Osprey generelt. Jeg bruker Aether-serien. Her får du sekker helt ned til 55 liter.

Når det kommer til gnaging på skuldrene, så kjenner man jo de fleste sekker de føste 2-3 dager når de er lastet tungt. På dag 4 og utover så begynner det som regel å bedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (12 timer siden):

Nei  har den ikke. Kikka på den for rundt 5 år siden, men endte opp med Gregory Stout 45 i stedet. Kestrellen hadde litt kort og pinglete hoftebelte, og topplokket kunne ikke heves. Vet ikke for Kestrellen, men nåværende Stout er annerledes.

Overnatte i telt eller på hytte? 

 

Begge deler, men mest dnt hytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne S skrev (1 time siden):

Forstod ikke helt hvilken Osprey sekk du hadde sett på eller hva du skulle bruke den til, men jeg kan virkelig anbefale Osprey generelt. Jeg bruker Aether-serien. Her får du sekker helt ned til 55 liter.

Når det kommer til gnaging på skuldrene, så kjenner man jo de fleste sekker de føste 2-3 dager når de er lastet tungt. På dag 4 og utover så begynner det som regel å bedre seg.

Har en liten talon og temptest, men for lengre turer trenger en noe litt større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Cecilie82 said:

Har en liten talon og temptest, men for lengre turer trenger en noe litt større

Du får talon i 22, 33 og 44 Aether i 55+ osv.

 

Er du fornøyd vurder samme i større størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Osprey talon 44 og er veldig fornøyd med denne. Brukes primært som dagstursekk. God plass og fine lommer. Kan komprimeres enkelt når den ikke er fullpakket og føles ikke slarkete og løs. 

 

Anbefales 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.