Gå til innhold
  • Bli medlem

Svarthetta og Blåøret


Gjest

Anbefalte innlegg

Etter en fæl influensa begynner det å krible etter nye fjellturer igjen...

Er det noen som vet om det er begynt å dukke opp løyper fra Nerskog-området i Trollheimen og vestover slik at Svarthetta er oppnåelig på en passelig dagstur?

Enn Blåøret? Planen er å gå opp vestfra, kanskje fra Skardvatnet og gå en runde over både Blåøret, Snofjellet og Brattskarven. Er det løyper i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

El Gringo skrev:

Er det noen som vet om det er begynt å dukke opp løyper fra Nerskog-området i Trollheimen og vestover slik at Svarthetta er oppnåelig på en passelig dagstur?

Har ikke kommet ut på noen langtur på ski ennå, det er all slags elendighet i "lufta" og har derfor ikke direkte kjennskap til løypeforholdene der oppe. Men etter som det er vinterferietid er det vel temmelig sikkert oppgåtte løyper fra Nerskogen innover mot Svarthetta. Fjellfinn og jeg gjorde to forsøk fra Nerskogen i fjor vinter, og kom opp på det andre. Se:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4714&highlight=svarthetta

I tillegginfo fra Fjellfinn ser du de forskjellige løypemulighetene. Uten at jeg kan belegge det, har jeg følelse av at den raskeste varianten er den fra kirka på Nerskogen og om Litjsvarthetta. God tur!

Glemte nesten kartet: http://www.krovoll.net/Svarthetta/Oversiktskart/slides/Svarthettakart.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info!

Får se til helgen hva det blir til....Svarthetta er en topp jeg har hatt i tankene en stund, så det er godt mulig det blir en tur dit. Ser ut som det er et godt stykke å gå uansett hvor man starter, så man må vel regne med å bruke en del timer på et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.