Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Skal ut og gå noen dager i midten av mai, men sliter med å bestemme meg for hvor😂. Tips fra flere om Stakken, men jeg frykter det er for meget snø i mai. Noen som er kjent i de trakter som kan si noe om snødekke? Jeg er ingen ski-mann, men har erfaring med trugeturer. 

Annonse
Skrevet

Det er omtrent snøfritt inn til Viglesdalen, men Klinkerhorten ligger mer enn 500 høydemeter over, og jeg kan ikke tenke meg at det vil bli snøfritt til midten av mai.  Jeg holder til på blåfjellenden, (i mer enn 30 år) og første turen innover går normalt i månedsskiftet mai/juni. Her er det da selvsagt da snøfritt nede ved hytta (600moh), men fortsatt lange fenner på 7-800 moh.

Problemet er at været bestyr alt, kommer det varme regn og vind, blir snøen kjapt borte, men da er også heia "stengt" en stund på grunn av store elver og bekker og løs snø.

Foreløpig ser det ut til at snøen vil forsvinne i slutten av mai med sesongstart på normal tid. 

Det vil alltid være mulig for eksempel å gå til Blåfjellenden opp Fidjadalen, men - igjen - det er nettopp i snøsmeltingen det kommer snø og steinras. Noe som skjer hvert år i Fidjadalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.