Gå til innhold
  • Bli medlem

2 dagers Fjell/skogstur med unghund, nå i slutten av april?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Tenkte dra med den vesle på en passelig tur for å få litt tilvenning til skogen!

Tar gjerne imot tips ifra mere bevandrede (pun intended) mennesker. Hvalper skal ha forbløffende lite mosjon før de blir 2 (er 1 nå).

Dette er et fjellforum ser jeg, men dere går vel forbi skogen på veien til fjellet håper jeg🙃

Litt kupert terreng er fint, men terreng som tillater oppsetting av telt der det er minimalt eller ingen snø akkurat nå!

Hunden sier hun liker småelver og sånt, det er gøy

Bor i bergen forresten, nærliggende lokasjoner er et pluss

håpefull hilsen

Endret av Jonas Lie
Annonse
Skrevet
Jonas Lie skrev (1 time siden):

Hvalper skal ha forbløffende lite mosjon før de blir 2 (er 1 nå).

?? Du mener 2 år, 1 år nå?? Dette er vel rasebetinget, men som 1-åring er hvalpen altså blitt en -som regel ustyrlig- tenåring, som gjerne tåler mosjon! Sledehunder blir langsomt og forsiktigt innkjørt i 1-1,5 årsalderen. Så den tåler mer enn du tror og selv henger med på hvis den da er vant med å komme på tur.

Elgen

• Liker 1
Skrevet

For en hund på et år ville jeg ikke tilpasset noen ting for en tur på 2 dager med mindre du tenker deg å tilbakelegge en ultradistanse. kløv er også greit å vente litt lenger med.   

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.