+ost Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Dette ser jo ut som en ekstremversjon av mitt 30 år gamle Helsport Børgefjell, dog med to innganger i stedet for en. Skulle gjerne hatt en 3-sesongs versjon i lettmaterialer (hvis ikke det alt finnes?). Siter
+ingen87 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden sneakyowl skrev (1 time siden): Enig Til å være et mindre tunneltelt har det tilsynelatende ganske god takhøyde der man sitter (100cm), i tillegg til å ikke skråne SÅ mye før fotenden. Mindre tunneltelt uten store fortelt som er egnet for vinter er ikke så nytt, men dette med takprofilen var faktisk litt tiltalende. Dog synes jeg vekten var litt høy for et såppas lite telt, selv for vinterbruk. Jeg har planer om å teste ut Fjällräven Abisko Lite 3-teltet jeg har som et vintetur-med-sekk telt. Det blir noe ala det samme utformingsmessig, men selv dette 3-mannsteltet har lavere takhøyde enn South Pole teltet. Jeg kjøpte Exped Orion til det formålet. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Må si at jeg synes et tunnelltelt ala Fjellreven Abisko Endurance 3, med stort fortelt, ikke er så alt for stort for en person på pulktur. Særlig når ting er vått og må tørkes, eller om det kommer regn og mildvær, trengs plassen. Da tar tørking av klær, og utstyr, halve innerteltet. På ryggsekktur har jeg dog klart meg fint med Hilleberg Unna på vinteren. Men da skal det ikke være plussgrader og regn. Da er det en umulig oppgave å få tørket opp. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.