Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ett par Trangia brensell flasker i kompositt materiale med sikkerhetskork. Jeg ser det står på flasken at de ikke kan settes under trykk. Betyr det at de bare kan brukes til å frakte fuel? 

Jeg lurer også hvordan man får av toppen igjen når man skal fylle på mer brensel? Sikkerhetskorken sitter så innmari godt fast. 

20230326_185416.jpg

20230326_185432.jpg

Annonse
Skrevet

Du vrir korken mot klokka.

Sikkerhetskork betyr «kork som gjør sannsynligheten for søl mye mindre». Det er ikke overtrykkventil eller den slags som noen tror.

Kun til frakt av fuel ja. Genial til primuser med fast tank.

Skrevet

Ta tak i de to svarte tutene og vri moturs så skal du få ut korken. Den passer forøvrig også bra på de fleste aluminiums-flasker også.
Skrur du til den røde toppen for hardt så må du trykke den godt ned for å få åpnet etter at du har skrudd opp den røde .. 

Skrevet

Ja, kan frakte annet enn sprit i de også. Jeg har en liten med bensin og en stor med parafin. 

Tanken med sikkerhetskorken er at den lukker seg selv (i tillegg til å være flott å helle fra da helletuten går nedi de fleste tanker). En må trykke ned toppen ved fylling. Om en skulle være uheldig å fylle på en brennende spritbrenner vil en nok slippe/kaste flasken og da er vel tanken at en reduserer faren/skadene ved at den lukker seg i det en slipper den...

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.