Reken Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg har fått ett par Trangia brensell flasker i kompositt materiale med sikkerhetskork. Jeg ser det står på flasken at de ikke kan settes under trykk. Betyr det at de bare kan brukes til å frakte fuel? Jeg lurer også hvordan man får av toppen igjen når man skal fylle på mer brensel? Sikkerhetskorken sitter så innmari godt fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+KjartanE Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Kun til frakt. Korken løsner hvis du tar i litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Du vrir korken mot klokka. Sikkerhetskork betyr «kork som gjør sannsynligheten for søl mye mindre». Det er ikke overtrykkventil eller den slags som noen tror. Kun til frakt av fuel ja. Genial til primuser med fast tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dsk Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Ta tak i de to svarte tutene og vri moturs så skal du få ut korken. Den passer forøvrig også bra på de fleste aluminiums-flasker også. Skrur du til den røde toppen for hardt så må du trykke den godt ned for å få åpnet etter at du har skrudd opp den røde .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reken Skrevet 26. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2023 Kan jeg bruke andre drivstoff enn sprit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esphojo Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Ja, kan frakte annet enn sprit i de også. Jeg har en liten med bensin og en stor med parafin. Tanken med sikkerhetskorken er at den lukker seg selv (i tillegg til å være flott å helle fra da helletuten går nedi de fleste tanker). En må trykke ned toppen ved fylling. Om en skulle være uheldig å fylle på en brennende spritbrenner vil en nok slippe/kaste flasken og da er vel tanken at en reduserer faren/skadene ved at den lukker seg i det en slipper den... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.