Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det beste jeg har investert i av turutstyr er kvistbrenner. Jeg valgte Firebox G2 i stålversjonen. Den har vært med på utallige turer, og spesielt husker jeg turene over tregrensa. Her kan man plukke kvister på tur opp og så er det bare å fyre opp og hive kaffekjelen på kok. Blir ikke triveligere enn det! Kvistbrenneren har også vært fin å ha med de siste to somrene i nord, da det har vært veldig tørt og lite nedbør. Da kan brenneren plasseres på et berg eller at man legger en stor flat stein under den.

IMG_4786.jpg

• Liker 7
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Første oppfyring av min nye og andre Omnilite Ti i hus! Effekten, uten å ha målt med den jeg allerede har side om side enda virket spinnvilt mye høyere! 🤔 Med bare en liten vridning av ventilen var stikkflammene og lyden mye hissigere enn hva jeg er vant med. Er det den nye eller gamle det er noe "feil" med? 

Edit: Jeg tror jeg fant svaret. Side om side med ingenting på fuelflaska er det vesentlig mer lufttrøkk ut av dysa med den nye pumpa på samme brenner, flaske osv. Jeg trodde jeg hadde kurert gamle pumpa forrige gang jeg fant noe rusk i den og merket av pumpeeffekten ble mye kraftigere. Det var visst ikke alt! Kun for orientering så er i dette tilfellet den "gamle" pumpa en ErgoPump som medfulgte Trangia X2. Jeg har en tredje pumpe som er den som faktisk medfulgte den første Omniliten min som jeg ikke har testet opp mot disse enda. Det er også den eneste av de med rød tupp i pumpebunnen :)

Edit 2: Jeg tar dette med effektforskjell i en egen tråd... :) 

Endret av sneakyowl
  • Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.