Kristoffer Sandnes Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Inspirert av et par andre tråder her på forumet. Primus, stormkjøkken,kokeapparat, brenner, multifuel eller hva du kaller det! Om det er flytende brensel, gass, sprit, gammelt eller nytt spiller det ingen rolle. Post bilde av ditt kjøkken/kokeapparat i bruk. (Vet det finnes en tråd som omhandler matlaging, men tanken var kokeapparat i fokus.) Flammebilder, stemningsbilder, kokkelering, smelting av snø etc. Starter med noen bilder selv Svartkjelen koker vann til havregrøten. Omnifuel IIFemundsmarka ikke så langt fra svenskegrensa. Innlagt vann i teltet omnifuel IISommerferie med familien ved inngangsporten til Femundsmarka. Trangia på gass.Godt med litt varme mens en real frokost skal spises. MSR XGKII.Primus 3L ETA Pot står for snøsmelting forteltet. Brenner XGK II.Testfyring av en whisperlite international Endret 4. mars 2023 av Kristoffer Sandnes 4 Siter
+Blindgjenger Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 Har ikke for vane å ta bilder av slikt på tur, men synes jo det er fin stemning med spritbrenner, da. 3 Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet 4. mars 2023 Forfatter Skrevet 4. mars 2023 Blindgjenger skrev (På 4.3.2023 den 13.09): Har ikke for vane å ta bilder av slikt på tur, men synes jo det er fin stemning med spritbrenner, da. Ekspander Enig! Jeg syns kokeapparat er spennede, så blir alltid noen bilder av de når de brukes på tur. Jeg har en trangia spritbrenner liggende et eller annet sted, kanskje jeg må teste den igjen 😊 Siter
Vimsehue Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 Optimus Vega i bruk inni teltet på sommern, kun fordi jeg ikke orka å sitte ute i knotthelvete 😅 3 Siter
+rune1974 Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 Bruger en blanding af primus lite+ og diverse trangia typisk en kedel eller en trangia mini. kaffen bliver trangia kokekaffe, frysetørret eller primus pressekaffe. 5 Siter
+bjaalean Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 XGK + Toastjern i støpejern , en stormfull aften i nærheten av Vakkerstøylen i februar. 2 Siter
+sofasliter Skrevet 5. mars 2023 Skrevet 5. mars 2023 Lunch med utsikt. Følte for å lufte kropp og hodet fra hjemmekontor. 6 Siter
+Kristian V. Skrevet 5. mars 2023 Skrevet 5. mars 2023 Trangia Triangle med gassbrenner på langturer: Fire Maple FMS-300T på dagsturer, og som backup/vannkoking på langturer: Trangia Triangle med rødpsritbrenner på dagsturer: Firebox Nano, som brukes en sjelden gang fordi jeg har gått over til å bruke spritbrenneren istedenfor: 5 1 Siter
dsk Skrevet 5. mars 2023 Skrevet 5. mars 2023 (endret) Når strømmen går hjemme så er det greit å ha en stor primus, men på tur... Vaffeljernet er tungt, smørbrødjernet ikke fullt så tungt men Endret 5. mars 2023 av dsk 4 Siter
+sneakyowl Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 Vintersystemet i fullt froktostkjør Ferdigsmurt ostesmørbrød er blitt min favoritt på vinterturer. Det damper ingenting og det er superenkelt å håndtere alt fra soveposen. Trangia 27UL + En miks av Omnilite Ti og X2 (kan leses mer om her) 3 Siter
+Grimner Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 Vimsehue skrev (På 4.3.2023 den 18.14): Optimus Vega i bruk inni teltet på sommern, kun fordi jeg ikke orka å sitte ute i knotthelvete 😅 Ekspander Og en hund som ikke liker pølser. Nå har jeg sett det også 4 Siter
LitekH Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 Min kjære 111, kjøpt for konfirmasjonspenger i 1985. 8 Siter
Vimsehue Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 (endret) Grimner skrev (På 6.3.2023 den 15.06): Og en hund som ikke liker pølser. Nå har jeg sett det også Ekspander Tja… den og 2 andre som lå bak meg venta egentlig veldig spent, men vet det ikke er noe vits så lenge det fremdeles er fyr i brennern 😂🙈 Endret 6. mars 2023 av Vimsehue Siter
Skogens Stønn Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 (endret) Fant også det bildet her. Det er varming av wienerpølser på en stor solostove bålbrenner (tror den heter 4+ eller noe sånt, og kom med to vide kjeler med lokk på 1,5 og 3 l) Og her er det Kovea spider som brukes til å lage først espresso og så varming av en ferdig middagsretter på en motorsykkeltur. Spider'n er utrolig liten og hendig og kan brukes med gassboksen opp-ned (kjør litt mindre guffe hvis den begynner å hoste). Dessverre veldig glatte kjelestøtter. Spider'n står under espressomakern da. Uåpnet pose varmes bare i vann Og nyttes rett fra posen Og nå trenger man egentlig en middagslur, men det er ikke så lett å få til på sykker'n Endret 6. mars 2023 av Skogens Stønn 4 Siter
Helge Johansen Skrevet 9. mars 2023 Skrevet 9. mars 2023 Optimus 111. gammel sliter fra forsvaret gjør jobben. 5 Siter
Helge Johansen Skrevet 10. mars 2023 Skrevet 10. mars 2023 Optimus 199 på isfisketur Galgo, Skibotndalen. My new video project.mp4 3 Siter
dsk Skrevet 10. mars 2023 Skrevet 10. mars 2023 Litt hulter til bulter bilder, også et eksempel hvor bensinbrenneren går på gass 5 Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Skrevet 10. mars 2023 @dsk en god samling av forskjellige brennere 👌 Klestørk og en kaffekopp før leggetid 4 Siter
Vegardtur Skrevet 12. mars 2023 Skrevet 12. mars 2023 Skogens Stønn, mange flott brennere du har, men hva i alle dager er den første for noe? dsk, hvilke Coleman brennere er det hu har her? Noe mer informasjon om dem? Takk til alle for flotte biler, får en til så sikle Siter
+sneakyowl Skrevet 12. mars 2023 Skrevet 12. mars 2023 Mer frokosttoast, denne gangen på Omnilite'n i Trangia Triangle. Veldig fornøyd med hvordan oppsettet ble. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.