Tannlegen Skrevet 25. februar 2023 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) Litt usikker om dette er rette "avdeling" for spørsmålet, men here goes. Har hatt med vesla på tur nå. Tenkte å rigge mest mulig klart. Fikk lånt et svalbard 3 pro. Endte med standard oppsett av telt på plassen. Stress og kaldt. Må være mulig å gjøre det smoothere. For å spare tid og for å gjøre det lettere. Åssen løses dette med stengene? Teltet har krysstenger i midten og tunnel stenger i front og bak. Hadde vært digg å hatt stengene "semitredd" og lagt teltet oppå pulken. Takk for svar Andy Endret 25. februar 2023 av Tannlegen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hifly Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 (endret) Hei! Null problem å ha stengene halvveis i kanalene og rulle teltet sammen når det tas ned Du kan med fordel tape skjøtene på stengene sammen på alle ledd bortsett fra der du skal dele stangen. På Svalbard vil da de 2 lengste stengene definere lengden på det samme rullende teltet. Jeg deler 2 ledd på mitt Hilleberg på vinterstid for å unngå at det stikker utenfor pulken. Når teltet er rullet sammen kan det med fordel transporteres inni en lang sekk eller en egen telt pose for å unngå at bardunene henger seg fast både her og der. Mitt tips er å feste ene enden av teltet med en klips/karabin i pulken, dra ut teltet når du skal slå leir, tre inn de 4 stengene som er halvveis inne i stangkanalene og slå opp teltet. Gjort på 2 min Jeg har sydd en egen pose i nylon som passer til mitt telt, billig og ikke så nøye hvordan det ser ut Se video fra Helsport om prinsippet. Endret 27. februar 2023 av Hifly Lagt til tekst om sying av egen pose 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.