+Blouberg Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Angrer på at jeg valgte BS Auto på fjellskia, går det greit å bytte til manuell eller blir skrueholdet i skia da ødelagt? /Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Blouberg skrev (8 minutter siden): Angrer på at jeg valgte BS Auto på fjellskia, går det greit å bytte til manuell eller blir skrueholdet i skia da ødelagt? /Frode Gjeng erfaringsmessig heilt fint. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Velg heller Magnum, den har litt bredere baseplate som gir litt bedre trykk på kantene. Du må lime skruene, det sikreste er å bruke en epoxy med 24t herdetid. Vannfast trelim er det som normalt blir brukt ved montasje, denne forsegler stort sett bare hullet. Bruk samme skrue som eksisterende, når du setter skruen i hullet, skru MOTSATT VEI til den 'klikker' ned i de eksisterende gjengesporene. Deretter strammer du skruen. Da river du ikke opp nye gjenger med skruen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Sandnes Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Er det åsnes skal det brukes PU-lim som skal benyttes. https://asnes-academy.com/velg-riktig-utstyr/montering-av-binding-pa-fjellski/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) Kristoffer Sandnes skrev (1 time siden): Er det åsnes skal det brukes PU-lim som skal benyttes. https://asnes-academy.com/velg-riktig-utstyr/montering-av-binding-pa-fjellski/ Skal og skal, det bare er noe de velger. Mange andre ting fungerer like bra. Jeg har brukt PU-lim på flere bindinger, men kun fordi det var den jeg hadde i skapet og den gjør jobben. Vannfast trelim, lamineringsepoxy, araldite etc. gjør også jobben. De fleste (alle?) av disse er løsemiddelfrie, det er vel ett poeng. Endret 23. januar 2023 av Marius Engelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Sandnes Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Marius Engelsen skrev (2 timer siden): Skal og skal, det bare er noe de velger. Mange andre ting fungerer like bra. Jeg har brukt PU-lim på flere bindinger, men kun fordi det var den jeg hadde i skapet og den gjør jobben. Vannfast trelim, lamineringsepoxy, araldite etc. gjør også jobben. De fleste (alle?) av disse er løsemiddelfrie, det er vel ett poeng. Jeg syns det er greit å forholde seg til produsentens anbefalinger, de har nok prøvd og sett forskjellig uheldig liming av skibindinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Blouberg Skrevet 23. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2023 Takk for gode svar, da blir det bytte! Autobindingene er et mareritt å få i lås i løssnø. /frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elgen Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Hei Limt med epoxy/araldit (=epoxy) er det ganske vanskelig å demontere skruene, hvis det skulle bli nødvendig! PU (svulmelim) er OK, men herder over tid i limflasken! Så kjøp ikke en stor prosjon! Annen vannfast lim for så vidt også OK. Elgen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Blouberg Skrevet 25. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2023 Nye bindinger er på plass, gikk helt fint i forhold til skruefeste. Gjorde som @Omnilite sa og satte på magnum. Fant også en liten flaske PU lim hos Jernia /frode 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.