Det enkle Friluftsliv Skrevet 21. januar 2023 Skrevet 21. januar 2023 Hei! Jeg fant en uåpnet flaske Coleman renset bensin i garasjen. Tror den er rundt 10 år gammel. -Vil det være dumt å bruke denne på min Primus Omnifuel? -Vil den i verste fall bare brenne dårligere/ujevnt, eller vil den også kunne ha dårlig innvirkning på brenner/pumpa? Har forøvrig også en åpnet flaska som nok et like gammel. -Burde jeg droppe å bruke denne? Noen som kan hjelpe meg her? 🙂 Siter
dsk Skrevet 21. januar 2023 Skrevet 21. januar 2023 Jeg har lest at folk har brukt Colemanfuel som er mer enn 25 år uten problemer. Siter
Det enkle Friluftsliv Skrevet 21. januar 2023 Forfatter Skrevet 21. januar 2023 Takk for svar 🙂 ok. Opplevde nemlig at Omnifuelen min brente litt ujevnt da jeg brukte det på flaska som hadde vært åpen. Men får uansett ta en gjennomgang på primusen for å utelukke noe der. ..Men da kjører jeg nok på med den uåpna flaska i alle fall. 👍 Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet 21. januar 2023 Skrevet 21. januar 2023 Aspen Alkylatbensin er oppgitt til en holdbarhet på 3-5år mens vanlig bensin 3-5mnd. Uansett så vil jo drivstoff fungere lenge etter det er utgått på dato, men det vil kanskje gi noe mindre effekt. Tvilsomt brenneren tar noe skade av å brenne en liter med gammel coleman 1 Siter
Det enkle Friluftsliv Skrevet 22. januar 2023 Forfatter Skrevet 22. januar 2023 Kristoffer Sandnes skrev (10 timer siden): Aspen Alkylatbensin er oppgitt til en holdbarhet på 3-5år mens vanlig bensin 3-5mnd. Uansett så vil jo drivstoff fungere lenge etter det er utgått på dato, men det vil kanskje gi noe mindre effekt. Tvilsomt brenneren tar noe skade av å brenne en liter med gammel coleman Takk for svar 👍🙂👍 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22. januar 2023 Skrevet 22. januar 2023 Det skal ikke brukes i en motor. Så så lenge det gir flamme er det bare å gi gass 1 Siter
+lars p Skrevet 22. januar 2023 Skrevet 22. januar 2023 Hatt ei flaske Biltema aktylat liggende(ute under ei rotvelte) som back up på en fast fiskeplass i minst 5 år. Brenner brant som normalt når jeg testet den i våres. 1 Siter
Det enkle Friluftsliv Skrevet 25. januar 2023 Forfatter Skrevet 25. januar 2023 Takk for svar folkens! 🙂 Da gir jeg bare gass ..eller rettere sagt gas. 👍👍🔥 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.