Gå til innhold
  • Bli medlem

Lang undertrøye, jeg savner....


Håvard

Anbefalte innlegg

For tiden benytter jeg enten Devold ullundertøy, eller bavac syntetisk undertøy.

Av alle produkter jeg har benyttet siste 20 år, er ingen på høyden eller ved siden av disse produktene!

Men, det er absolutt et mèn:

Ofte, både sommer som vinter føles behovet for å trekke ermene opp over albuen.

Dette strammer no for jævli. (jeg har slettes ikke tømmerhugger-armer).

Hendene hovner nok opp som det er etter 15 timer marsj, om ikke stramming over albuene ytterligere skal forsterke dette.

Jeg kunne tenkt meg en tynn borrelås fra midt på underarmen og ned, evt et snitt slik at man kunne strammet etter behov rundt håndleddet med et borrelås slik skalljakkene har.

Er det flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd dette som noe problem før med det syntetiske superundertøyet jeg har brukt sommer som vinter da dette har vært ganske elastisk (madshus og Helly hansen), men når nå sitter her i mitt devold undertøy etter en skitur kjenner jeg det at jeg faktisk ikke klarer å dra den opp. Jeg ser helt klart at dette kan by på problemer på vårskiturene eller høstturene. om sommern kommer jeg nok til å bruke syntetisk.

Må gå ann å sprette opp de nederste 7-8 cm av sømmen og sy inn en strikk etter bare sette på en borrelås.

skal vurdere dette selv ettervært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta kontakt med produsenten?

Nei Lindap, ikke når det gjelder akkurat dette, men som regel er de faktisk lydhøre!

Forøvrig har jeg tipset om detaljer vi idag ser på produkter i butikken!

Tommy og Tigern: Ved start i -10, for så utpå dagen å få +15, da er kortermer et dårlig alternativ!

Etsvends: Madshus superundertøy kan vel knapt kalles for annet enn ei "klesfille" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etsvends: Madshus superundertøy kan vel knapt kalles for annet enn ei "klesfille" :twisted:

Den virker fint om sommern når det er varmt og en svetter masse. det blåser lett igjennom og den tørker veldig fort. Men selvfølgelig er den ikke spes varm på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden benytter jeg enten Devold ullundertøy, eller bavac syntetisk undertøy.

Av alle produkter jeg har benyttet siste 20 år, er ingen på høyden eller ved siden av disse produktene!

Men, det er absolutt et mèn:

Ofte, både sommer som vinter føles behovet for å trekke ermene opp over albuen.

Dette strammer no for jævli. (jeg har slettes ikke tømmerhugger-armer).

Hendene hovner nok opp som det er etter 15 timer marsj, om ikke stramming over albuene ytterligere skal forsterke dette.

Jeg kunne tenkt meg en tynn borrelås fra midt på underarmen og ned, evt et snitt slik at man kunne strammet etter behov rundt håndleddet med et borrelås slik skalljakkene har.

Er det flere som opplever dette?

Jeg har ingen problemer med Devold, men med Bavac er det et problem.

Bavac trøya er jo helt umulig å trekke opp over albuen!

Man trenger vel ikke en borrelås, men litt elastikk hadde jo hjulpet veldig :!: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.