Ahorn Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Hei. Jeg skal kjøpe en Pacraft, men har ikke klart å bestemme meg for om den skal ha Tizip. Hva er erfaringene med dette? Blir det brukt, og hvordan er levetida? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Likse Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har det, men må innrømme at jeg ikke har benyttet den. Tenkte at det kunne være smart, men ser at slik jeg benytter båten så langt så er det ikke praktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahorn Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Hva er det som gjør at det ikke er praktisk? Er det at den må tømmes for luft for å få tilgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Likse Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Mange bæringer på en dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markamann Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 På flatt vann er det vel kanskje hensiktsmessig først dersom behov for å frigjøre plass for barn/hund/annet. I elv blir raften betydelig mer stabil med baggasje sikret internt i tubene. Dessuten garantert tørt etter en dag på vannet. Jeg kan med tizip padle elementer i elv jeg ikke ville padlet med sekk i front. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Ekstremt raskt å tømme packraften for luft med glidelås Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg kjøpte med, men ser at jeg ikke har hatt bruk for muligheten. Hadde nok ikke betalt de kronene ekstra i dag. Med mange bæringer så er det ikke mye bruk for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Har bevisst valgt å kjøpe uten på de tre packraftene jeg har kjøpt. Bruker de på flatt vann og foretrekker heller ekstra plass i båten for kjapt å kunne montere/ta av bagasje i raften. Å fjerne lufta for å plassere eller hente ut bagasje gir ikke så mye mening for meg. At det på sikt potensielt kan bli et problem å holde TZIPen tett spiller også inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 Vanskeligere å brette sammen en båt med zip. Jeg har hatt lekk i min, og plundret med å få den tett igjen. Ville kjøpt uten om jeg skulle kjøpt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 (endret) Jeg vurderte å bestille med det, men leste at det ville være mer vedlikehold, og at man må være ekstra påpasselige ved sammenrulling/bretting. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er å ha det, men etter å ha vært på sikkert 15-20 overnattingsturer siste par sesonger, og nærmere 100 turer totalt, kan jeg ikke si at jeg savner noe ekstra plass. Alt får plass i sekk i front, og ved flytting mellom vann er det jo bare løfte båten å bære. Jeg har en deckpack til småting jeg trenger rask tilgang til under padlinga, som, lett tas av og bæres som en veske ved forflytting på land. Mulig man kan reparere letter ved få tilgang til hull via Tzip-rommet, men har klart meg bra uten så langft. Endret 6. januar 2023 av DenGladeVandrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammutton Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg har ikke tizip og har ikke følt behovet for det på noen av turene våre. Får plass til alt jeg eier i sekken. Har en kompis med tizip der han hadde sovepose og noe greier sist tur, det var bare trøblete og bære båten og slitsomt å tømme båten for luft hver kveld for å få ut sakene. Si du kommer frem til en leirplass og skal fiske på kvelden må du tømme og fylle båten for luft, så må du tømme og fylle båten igjen dagen etter for å pakke båten igjen. Ville anbefalt å kjøpe uten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Myriameter Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Eneste som hadde trigget et kjøp med zip, er ekstra luftpølser å legge inn, for å gi en ekstra sikkerhet ift lekasje og kryssing på mer åpent vann. Men så er det tyngden igjen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammutton Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Myriameter skrev (25 minutter siden): Eneste som hadde trigget et kjøp med zip, er ekstra luftpølser å legge inn, for å gi en ekstra sikkerhet ift lekasje og kryssing på mer åpent vann. Men så er det tyngden igjen da. Jeg tror at det man får lekasje i båten under en kryssing av åpent vann er veldig usannsynlig. Selvfølgelig kan man stikke en kniv i båten, men det ville vært ekstremt tullete Hva annet kan skade båten? En hissig Ørn eller en gal bever kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.