DenGladeVandrer Skrevet 4. februar 2023 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Valgets kval. Dårlig samvittighet for å droppe trugetur, eller for å droppe skitur.... livet er tøft noen ganger. 68 km. med solskinn. (oppladning til 3-4 mil i morgen) (men fortsatt litt dårlig samvittighet😉) Endret 4. februar 2023 av DenGladeVandrer 2
Populært innlegg Kristoffer Sandnes Skrevet 5. februar 2023 Populært innlegg Skrevet 5. februar 2023 (endret) Noen bilder fra helgas tur, bare avslapning og kos. Vinden skiftet rettning ila natta. Var meldt snø og 16ms i kastene, det merket ikke vi noe av å sov oss igjennom det. Var ganske løst å ikke spesielt mye snø, så valgte å grave ned pluggene, det gir ganske så bombesikker forankring. Endret 6. februar 2023 av Kristoffer Sandnes 14
+sneakyowl Skrevet 13. februar 2023 Pålogget Skrevet 13. februar 2023 Første forsøk på vinterjakt på rype med rifle i fjellet, med basecamp innenfor tregrensen. Helgen tok oss igjennom "alle" værtypene vinteren kan by på, inkkudert herlig vårvær på søndagen! Testet endelig "hard flex" på Xplore-bindingene også. Dette var en verdens forskjell på nedkjøringer! Ble fort litt gøy å kjøre ned til camp i skogspudderet hver dag. 8
Skogens Stønn Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 (endret) I går måtte jeg ut og teste min nye brukte kaffelars som jeg kjøpte på finn og den nye koppen noen lagde til meg til jul. Begge fungerte perfekt. Trekopper pleier jeg å smøre med jordnøttolje eller mandelolje. Det smaker alltid litt tre når koppen er ny, men etter jevnlig bruk og av og til pussing med fint sandpapir og oljing av koppen blir den bare bedre og bedre. Ornt'li bålkaffe må til for en sånn test. En vellykket test. Flott mønster i denne koppen. Endret 17. februar 2023 av Skogens Stønn 9
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg Skrevet 19. februar 2023 (endret) Truge- og telttur i Maridalsalpene, i herlige forhold. Var oppom både Gaupekollen og Mellomkollen i går. Småkaldt på morgenkvisten i dag. Så ikke en eneste sjel etter jeg tok av fra veien/skiløypa i går. Folk vet ikke hva de går glipp av. . Endret 19. februar 2023 av Luesveis 11
Håkan S Skrevet 19. februar 2023 Skrevet 19. februar 2023 Skogens Stønn skrev (På 17.2.2023 den 2.02): I går måtte jeg ut og teste min nye brukte kaffelars som jeg kjøpte på finn og den nye koppen noen lagde til meg til jul. Begge fungerte perfekt. Trekopper pleier jeg å smøre med jordnøttolje eller mandelolje. Det smaker alltid litt tre når koppen er ny, men etter jevnlig bruk og av og til pussing med fint sandpapir og oljing av koppen blir den bare bedre og bedre. Ornt'li bålkaffe må til for en sånn test. En vellykket test. Flott mønster i denne koppen. Vad är det för ´eldgaller´?
Skogens Stønn Skrevet 19. februar 2023 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Håkan S skrev (2 timer siden): Vad är det för ´eldgaller´? https://www.hallmarkofsweden.no/friluft/hallmark-balunderlag-44-x-44-cm Det er litt tungt da, ca. 3 kg. Men det fungerer veldig bra, også oppå dyp snø. Bålet svever i lufta etter hvert som snøen tiner under. Fant i farta noen bilder fra en tur i februar 2021 (men jeg bruker det jevnlig da, ikke bare annahvert år) Endret 20. februar 2023 av Skogens Stønn 4
DenGladeVandrer Skrevet 25. februar 2023 Skrevet 25. februar 2023 (endret) Restitusjonstur på pelsplanker, på Romeriksåsene/Nittedal😁😍🤩. Endelig ble det 7 mil (71 km).. to andre forsøk tidligre i år endte rett i underkant. Endret 26. februar 2023 av DenGladeVandrer 3
Skogens Stønn Skrevet 25. februar 2023 Skrevet 25. februar 2023 DenGladeVandrer skrev (4 timer siden): Restitusjonstur på Romeriksåsene/Nittedal. 😁😍🤩. Sykkel eller ski?
DenGladeVandrer Skrevet 26. februar 2023 Skrevet 26. februar 2023 Skogens Stønn skrev (8 timer siden): Sykkel eller ski? Man er jo glad i syklene sine, så da står de trygt plassert i boden på denne årstiden😊 1
+Kristian V. Skrevet 4. mars 2023 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Rakk akkurat solnedgangen på siste toppen på en trimtur tidligere denne uken Øksenåsen, Tvedestrand: Endret 4. mars 2023 av Kristian V. 8
Populært innlegg varmtvann Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2023 Tre dager på Hedmarksvidda. Turen ble litt kortere enn jeg hadde tenkt, men fikk noen fine skiturer. Fantastiske snøforhold og mye fin sol. Mye vind mot slutten så jeg måtte jobbe litt med å holde meg oppreist på turen ned til bilen. 12
DenGladeVandrer Skrevet 6. mars 2023 Skrevet 6. mars 2023 Fra lørdagens tur i Østmarka Solid kar detta. Utsikt mot et vann som skal padles (og som har blitt padlet en del ganger) 6
Populært innlegg DenGladeVandrer Skrevet 6. mars 2023 Populært innlegg Skrevet 6. mars 2023 Herlig to-mils-trug fra Skui/Bjørum, til Sundvollen på søndag. Solid stigning da jeg valgte å gå (netsen) rett opp lia fra Isielva. Fikk med meg noen Kjentmannsposter, og en del fin utsikter. Avsluttet med burger på Esso. Et par skiløpere ved Langebru, og noe folk ved Kleivstua. Ellers ikke spor eller lyd av folk. Akkurat sånn friluftsliv skal være. (Om man kan død av overdose endorfiner, var jeg på nippe til å stryke med flere ganger i.l.a turen) 13
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 7. mars 2023 Populært innlegg Skrevet 7. mars 2023 Søndagsturen, ute å surra i skogen i 5t og 45 min, 18km, med kamera på slep... Men ingen fangst, var helt dødt, både fra dyr og fugl.. Kun lyden av litt vind og eikeløv som fortsatt hang på trærne og skalv.. "Fantura": Utsikt mot Tvedestrand, fra "Fjellheia". Fagerhei til høyre i bildet. 12
Skaubjønn på truger Skrevet 7. mars 2023 Skrevet 7. mars 2023 Kristian V. skrev (1 time siden): Søndagsturen, ute å surra i skogen i 5t og 45 min, 18km, med kamera på slep... Men ingen fangst, var helt dødt, både fra dyr og fugl.. Kun lyden av litt vind og eikeløv som fortsatt hang på trærne og skalv.. "Fantura": Utsikt mot Tvedestrand, fra "Fjellheia". Fagerhei til høyre i bildet. Fy søren! Helt snøfritt! Som jeg misunner deg
Skogens Stønn Skrevet 7. mars 2023 Skrevet 7. mars 2023 Kristian V. skrev (4 timer siden): Søndagsturen, ute å surra i skogen i 5t og 45 min, 18km, med kamera på slep... Men ingen fangst, var helt dødt, både fra dyr og fugl.. Kun lyden av litt vind og eikeløv som fortsatt hang på trærne og skalv.. "Fantura": Utsikt mot Tvedestrand, fra "Fjellheia". Fagerhei til høyre i bildet. Den hula der inviterer til et overnattingsprosjekt 😃
+Kristian V. Skrevet 8. mars 2023 Skrevet 8. mars 2023 Skaubjønn på truger skrev (18 timer siden): Fy søren! Helt snøfritt! Som jeg misunner deg Sånn er det å bo i "syden". Men man skal ikke så veldig langt fra kysten før det er store brøytekanter og fortsatt en del snø i skogen. Der jeg liker meg best på tur, er det forløpig en del snø, og det er ikke lenger inn enn Felle og Gjerstad (Solhomfjell, Havrefjell og Risfjell). Men kanskje gangbart om en måneds tid eller noe, med flekker av is og snø.. Skogens Stønn skrev (16 timer siden): Den hula der inviterer til et overnattingsprosjekt 😃 Da må man ta forbehold for at det kan komme folk, for det er gjennom der stien går Men den er lett tilgjengelig, så ikke noe problem om man vil teste. Søk opp "Fantura" på kartet på 1881.no, så finner du den.
Skaubjønn på truger Skrevet 8. mars 2023 Skrevet 8. mars 2023 Kristian V. skrev (1 time siden): Sånn er det å bo i "syden". Men man skal ikke så veldig langt fra kysten før det er store brøytekanter og fortsatt en del snø i skogen. Der jeg liker meg best på tur, er det forløpig en del snø, og det er ikke lenger inn enn Felle og Gjerstad (Solhomfjell, Havrefjell og Risfjell). Men kanskje gangbart om en måneds tid eller noe, med flekker av is og snø.. Som vi stunder etter vår og sommer! Skal uansett ta meg en natt på skauen Ila mars, men snøen kan og temperaturene på Østlandet kan du få gratis av meg. Det var litt håpefullhet i innlegget mitt. Ønsket meg barmark på Sørlandet. Er jo kun 3-4 timers togtur unna.
Skogens Stønn Skrevet 8. mars 2023 Skrevet 8. mars 2023 Kristian V. skrev (1 time siden): Da må man ta forbehold for at det kan komme folk, for det er gjennom der stien går Velkommen i stua og farvell med det samme. Eller kanskje dokker vil ha litt kaffe før dokker går videre? 😊
Skaubjønn på truger Skrevet 8. mars 2023 Skrevet 8. mars 2023 Skogens Stønn skrev (52 minutter siden): Velkommen i stua og farvell med det samme. Eller kanskje dokker vil ha litt kaffe før dokker går videre? 😊 Mitt inntrykk av deg Skogens Stønn er at du er en jovial fyr som godt kunne møtt folk med nykokt kaffe
Populært innlegg Kristoffer Sandnes Skrevet 8. mars 2023 Populært innlegg Skrevet 8. mars 2023 (endret) Liten utflukt i nærområdet med guttungen😄 Første overnatting for junior i 2023, nå planlegger vi noen dager i Femundsmarka til påske 🐣 Endret 8. mars 2023 av Kristoffer Sandnes 16
Skogens Stønn Skrevet 9. mars 2023 Skrevet 9. mars 2023 Skaubjønn på truger skrev (5 timer siden): Mitt inntrykk av deg Skogens Stønn er at du er en jovial fyr som godt kunne møtt folk med nykokt kaffe Bare til de som har tid til å stoppe 😄 1 1
DenGladeVandrer Skrevet 10. mars 2023 Skrevet 10. mars 2023 Skaubjønn på truger skrev (På 7.3.2023 den 21.59): Fy søren! Helt snøfritt! Som jeg misunner deg Har du glemt hva du heter? 😉
Skaubjønn på truger Skrevet 10. mars 2023 Skrevet 10. mars 2023 DenGladeVandrer skrev (1 time siden): Har du glemt hva du heter? 😉 Selv skogsbjønn på truger liker yrende maurtuer og liv. Alt til sin tid
Anbefalte innlegg