Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har planlagt en tur i Nordmarka fra fredag 2.3 t.o.m. søndag 4.3. Jeg får en del utenlandske gjester som vil prøve langrenn for første gang og som ankommer med fly på gardermoen rundt kl. 12:00 på fredag. En må ha fly tilbake på søndag kl. 17:00, resten reiser tilbake på mandag. Overnatting i marka er bestilt, skiføret er på plass. Men nå blir det varslet mildt vær :cry: . Jeg må begynne å tenke på et alternativ i tilfelle skiføre blir helt borte...

Er det noen som har gode innspill? Er det muligheter for en slik tur med ikke alt for lang reisetid? Vi må komme forbi et sted der de leier ut ski. Terrenget må være greit for nybegynnere. I marka hadde jeg planlagt Frognerseter - Kobberhaughytta (10 km) på fredag, deretter Katnosa (20 km) på lørdag og til Harestua (ca. 10 km og nedoverbakken) på søndag. Jeg skal holde et øye på skiføre i marka. Hvis det er noenlunde mulig å gå i marka, gjør vi det. Men jeg begynner nå å sove litt dårlig...

Takk for evt. svar.

Linda

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet

turen er ikke litt lang da, med tanke på at du skal ha med folk som aldri har prøvd langrenn før. 10, 20 og 10km er en rimelig heftig tur for de som aldri har hatt ski på beina før.

Skrevet
turen er ikke litt lang da, med tanke på at du skal ha med folk som aldri har prøvd langrenn før. 10, 20 og 10km er en rimelig heftig tur for de som aldri har hatt ski på beina før.

Ja, jeg har vurdert det. Men dette er folk som er vant til å gå turer med oppakning om sommeren. Og jeg tror de har en brukbar kondis. Dessuten har jeg litt erfaring med min bror og sin kone som jeg inviterte på dagsturer på ski på Golsfjellet i fjor (også første gang for dem). Det gikk ganske greit. Og de hadde ikke noe kondis på det tidspunktet. Første dag gikk vi 5 km på 2 timer og 3e dag 13 km på ca. 3,5 time. Jeg tror at denne gruppen har bedre forursetninger for å lære det enn min bror. For sikkerhets skyld har jeg bestilt middag første dag på et litt senere tidspunkt, slik at vi ikke trenger å stresse.

Jeg gleder meg til å se måneformørkelsen på lørdagkveld fra Katnosa.

Linda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.