Gå til innhold
  • Bli medlem

Alpinski til nybegynner


banan

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøver meg på et spørsmål angående alpint.

Jeg stod litt slalåm frem til 16-års alderen, og var aldri god, kun for morro en gang i blant. 

Nå er jeg 45, og har fått dårligere knær, hofte og rygg😬
Jeg har 3 gutter som har begynt å stå litt alpint da vi bor like ved en liten alpinbakke.

Jeg tenker å utfordre kropp og sjel ved å prøve meg på slalom igjen, men jeg aner ikke hva jeg som veldig amatør burde kjøpe. Det finnes så mange typer, carving, tvintip og forskjellige innsving….

 

Er det noen som kan hjelpe en stakkar på vei😃

Jeg er 182 og ca 75 kg…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Ville gått for en enkel carvingpakke ut i fra de kriteriene du skrive. Så lenge det er snakke om å komme seg opp heisen til topps og komme seg ned helskinnet med ski på beina. Carvingski i lenge 170 - 175, komfortable støvler med myk flex. Har du dårlige knær, hofte og rygg, tror jeg ikke det vil være noe vits å investere i bedre utstyr. Husk å kjøpe en støvel som passer foten din. Du kan eventuelt kjøpe en bedre støvel, men ville forsatt kjøpt en med myk flex. 

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker randoskoene i bakken. De har gåsåle, kan åpnes i ankelen for å gå samt er lette og varme. Man kan finne ganske billig brukt men det blir fort noen kroner. Men etter en held dag i bakken med ungene synes jeg det er verdt de ekstra kronene. Alltid ett eller annet og i vår alder blir det for mindre kjøring og alt for mye annet. Det er da gåsålen og åpning av ankelleddet kommer inn. Nesten som man kan kjøre bil med randoskoene.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du hadde likt full tilt støvler? I dag selges disse som K2 FL3X. Hvis du kombinerer noe slikt (K2 Method f.eks) med en noen enkle og billige carvingski fra Völkl, Head, Kästle, K2, eller lignende har du noe som kommer til å dekke ditt behov bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.