Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg planlegger å gå Trillemarka på langs neste sommer (2023), men er litt usikker på hvor det nordligste og sørligste punktet faktisk er. Her snakker jeg om hele området, verken det er i naturreservatet eller ikke. Er det noen som er kjent med grensene til Trillemarka, som kunne kommet med litt oppklaring?

Annonse
Skrevet
Huskysas skrev (På 23.12.2022 den 22.00):

Jeg har bare så vidt vært innom naturreservatet, men her er i hvrt fall en lenke til et kart:
https://www.statsforvalteren.no/siteassets/fm-oslo-og-viken/miljo-og-klima/nytt-vern/skogvern-juni-2020/trillemarka-rollagsfjell-vernekart.pdf

Rollag til Eggedal er kanskje en rute som dekker det meste?

Takk for svar. Vet du om trillemarka-rollagsfjell også fortsetter videre, utenom naturreservatet? Som f.eks fra fra Nesbyen til Lyngdal. 

Skrevet
2 hours ago, OliverSolbakken said:

Takk for svar. Vet du om trillemarka-rollagsfjell også fortsetter videre, utenom naturreservatet? Som f.eks fra fra Nesbyen til Lyngdal. 

Nei, dessverre. Men det er store skogområder mellom Numedal og Eggedal/Hallingdal, så det burde være mulig.

Det går flere (grus)veier norodver fra Lyngdal. (Den ene har jeg kjørt når jeg bommet på krysset i Lyngdal og havet ved Soneren i stedet for Skotselv :-) Det var en flott omvei)
Hvis du kommer deg til Eggedal kan du komme inn på T-merket fra Norfjell til Langedrag, og da må det være greit å komme seg over til Nesbyen - Det er i hvert fall mange stier markert på UT-kartet-

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor lenge du har tenkt å være borte. Den lange varianten er å starte på Langedrag, start fra Haglebuområdet er kortere. Begge turene ville jeg ha avsluttet ved Tekslehogget / Lyngdal i Numedal. Begge turene vil gå i variert fjell/skogsterreng. Monsen på villspor, første episode i sesong 2, viser type terreng du passerer. Helt i sør er det mulig å ta turen bortkomne Vrågå i Rollag. Der står fortsatt veten fra den gang ufred ble varslet med bål på godt synlige fjelltopper. 
Lykke til med planlegginga!

Skrevet
eirikw skrev (13 minutter siden):

Du sier ikke noe om hvor lenge du har tenkt å være borte. Den lange varianten er å starte på Langedrag, start fra Haglebuområdet er kortere. Begge turene ville jeg ha avsluttet ved Tekslehogget / Lyngdal i Numedal. Begge turene vil gå i variert fjell/skogsterreng. Monsen på villspor, første episode i sesong 2, viser type terreng du passerer. Helt i sør er det mulig å ta turen bortkomne Vrågå i Rollag. Der står fortsatt veten fra den gang ufred ble varslet med bål på godt synlige fjelltopper. 
Lykke til med planlegginga!

Takk for svar! Tenker å være borte i en uke omtrent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.