Pino Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg ønsker å tegne en GPS rute på en Android telefon som blir en GPX fil. Denne skal overføres til en Garmin GPS. Hva er den enkleste prosedyren og hvilke apper er å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trølle og je Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Footpath Route Planner, kanskje? Der kan du tegne kart på mobilen. For å eksportere til gpx, og for å få skikkelige kart må det betales abonnement. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måssåbjønn Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Appen OsmAnd er den beste kartappen jeg har vært borti, og den støtter dette 😊 Du kan tegne opp en GPX-rute som lagres til telefonen, og du kan endre på ruta etter at du har lagra den også. Den har også den kjekke muligheten til at ruta kan «tvinges» til å følge etter veier/stier osv. Fra OpenStreetMap om det skulle være ønskelig 😊 Og det beste av alt; du kan ha alle nettkart i XYZ-format som bakgrunnskart direkte i appen helt gratis. Fliser fra alle kartene kan også lagres offline for et område hvis det er nødvendig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pino Skrevet 13. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2022 Takk for gode innspill! 🤗👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 14. desember 2022 Pålogget Del Skrevet 14. desember 2022 Denne er superenkel: https://topokart.no/routeplanner/ Ellers så har Topokart appen mange muligheter også. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 26. desember 2022 Del Skrevet 26. desember 2022 (endret) Jeg sverger til BaseCamp. Plugg inn gps til pc og tegn opp ruter. Må presisere her. Om du ikke er kjent med BaseCamp. Ikke lag rute, men tegn spor. Når du velger "rute" funksjon kan du bare tegne opp på veier/stier. Velger du å lage spor kan du gjøre som du vil. Har du laga en rute og setter på "kjør", men du vil avvike litt underveis begynner gps å mase og syte om at du er ute av kurs. Med spor skjer det ikke noe. Endret 27. desember 2022 av DenGladeVandrer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skaubjønn på truger Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) Har utelukkende gode erfaringer med Garmin Explore, men jeg har den til IPhone så hvordan den fungerer til Android vet jeg lite om. Som navnet indikerer er den selvsagt kun kompatibel med Garmin, men så er til gjengjeld Garmin en av de markedsledende aktørene idag. I Explore kan man laste ned kart og tegne opp ruter lett som en plett. Disse synkroniseres opp til klokken og brukes deretter til navigasjon på tur. Vet ikke om den kun fungerer på enkelte av Garmins produkter eller om den er allrounder. Virker ihvertfall knallbra til min Instict 2. Endret 14. januar 2023 av Skaubjønn på truger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megogskyggen Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg pleier å lage en rute i Norgeskart- appen, den har mer detaljerte kart enn Garmin Explore. Så eksporterer jeg den til en GPX fil som jeg åpner i Explore og sender til Garmin GPS`n 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.