Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ei kanonhelg i fjellet med to toppturar opplevde eg at Rottefella NNN bindingane mine fraus til is og Rossignol BC skiskoa mine var komplett umulig å få fjerna frå bindingen (bla. måtte eg køyre heim igjen etter turslutt med skoa festa i bindingane på biltaket :? Det var spesielt kaldt i fjellet denne helga, så problemet vart jo forsterka av dette. Men er det nokon som har opplevd liknande tidlegare og har eit godt tips for å unngå denne isinga?

Eg opplevde og att skifellane isa såpass at dei var omtrent umulig å få dei til å sitte skikkeleg under skia (E109). Fellane er heilt nye (det er ikkje så greitt å få varma dei opp langt til fjells i mange minusgrader)...Tips?

post-2379-133474450754_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Kuldebestandig fett/grease kan også være verdt å prøve. Et halvt kontaktlinseetui med fett er lett å bære med på tur.

For fellene kan du bruke gaffa-teip. Ikke elegant, slett ikke perfekt, og husk å gi teipenden en liten brett, sånn at du får driten av igjen uten altfor mye banning.

Skrevet

Jeg har opplevd at folk har hatt problemer med denne og BC bindingstypen før . For min del tror jeg disse type binding er mindre godt egnet enn f. eks 75 mm Rottefella til bruk i høyfjellet med snø og vind. Det setter seg is i bindingen ,og låsemekanismen er utsatt.

Løsning : vurder å bytte til 75 mm. system. Det er tyngre, med solid og stødigere -men mindre tull

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.